Tuesday, August 17, 2010

Pasar malam ramadan

Buat pertama kali aku turun ke pasar ramadan berdekatan rumah setelah hampir seminggu berpuasa. Pasar ramadan hari nie jatuh sama hari ngan pasar malam so boleh bayangkan betapa panjangnya pasar malam ramadan nie. Selalu kalu takat pasar malam boleh kata huruf L jer panjangnya, bila digabungkan keduanya dari huruf U. hehehehe

AKu xlarat nak berjalan dari hujung ke hujung pasar nie coz' panjang sgt. so apa aku buat aku parking kat sebelah hujung berdekatan ngan gerai2 yg aku nak pi ajer. mudah kan. xler letih..nak jln lagi, hujan plak tu, org pun ramai, then aku nyer energy pun da makin kurang. nak kena angkat barang2 lagi biler da beli tuh.

Aku singgah pertamanya kat gerai beli barang2 basah, kat sini aku beli udang, sotong dan ikan jacket. osmet aku plak pi singgah area gerai sayur beli cili merah dan tempe. pergh.. punyalah mahal cili merah.. x baper tangkai ambik plus tempe baper bungkus rega dekat rm9. fuhhhh..mahal melangut... aku nyer beli barang basah pun rasanya x ler semahal tu.. baru rm23 tuk lauk2 tadi.

seterusnya menuju kat gerai jual buah plak. ambik x sampai sekilo anggur hitam pun dah rm14. then baper sebenarnya harga sekilo anggur nie.. huhuhuhu.. kat tempat gerai jual barang2 kering pun samer. mahal x ingat. camnie baik beli kat supermarket. lam aircond, kaki x kotor, xder kena hujan.. bla bla bla.. ckp lam ati arrrr..

balik umah terus check anak kucing ader ke x. nasib anak kucing tu dah xder. so teruskan misi tuk memasak petang nie. ikan kerisi masak sambal dan gulai cili api udang ngan pucuk paku. cukuplah tu rasanya. berdua jer pun nak makan. then aku da siapkan buah2an jambu n limau mandarin. masak nasi. then tunggu waktu berbuka ngan sabar.

sambil2 memasak nie aku update ler blog aku skali coz' nak tunggu ikan tu baru kuar dari fridge. then boleh main game skali kat fb. hahahaha.. turn aku nak goreng ikan jap lagik.. so sabar2 yer. air special hari nie.. root beer.. hehehehee.. osmet aku beli kat kedai semalam. aku ske minum air root beer coz' x samer cam coke/pepsi.

harap2 semenya berjalan lancar. jgnlah hendaknya hujan lebat cam semalam. time2 berbuka blackout.. terperanjat kejap.terbantut nak makan. azan pun x dengar. nasib tau waktu berbuka kul baper. hahahaahaha..

selamat menyediakan hidangan berbuka, selamat berbuka, selamat mengerjakan sembahyang terawih.

byeeeeeee

No comments:

Post a Comment