Saturday, August 21, 2010

Sepuluh Ramadan

Dah sepuluh ramadan.. so lagi 20 hari akan dilalui oleh seme umat islam mengerjakan ibadah puasa. Aku berbuka bersama2 ibu tercinta pada hari nie. Aku pening memikirkan tempat tuk dituju tuk berbuka. So once aku da google, bincang2, aku decide pi kat heritage village. ada byk gerai2 makan kat situ rupanya.

Pas ambik mak then terus cepat2 pi tempat yg dituju. berdepan ngan the mines, dari jln seri kembangan tu buat jer u-turn kat depan. dari tepi jln nampak signboard heritage village tu. then masuk lam building tu, park, then turun ke bahagian bawah. ada byk gerai2 makan berderet yg mengadap air tasik. nampak ada angsa putih kat area tasik. jadik mmg cantik n menarik view kat sini.

aku pilih gerai makanan arab kali nie. nama lake view cafe. then order nasi cam kasbah ayam, beriani ayam n syawarma. beriani aku rase seme org da kenal. so kasbah ayam nie nasi cma beriani gak cumer rempah2 yg digunakan berbeza sket. so rasanya lagik lembut dan sedap compare ngan beriani agak kering da keras. syawarma tu plak cam kebab ayam , dibalut ngan roti cam lempeng besar, ada mayo, kentang fries, isi ayam, tomato yg dipotong kiub2, mmg besar lam sekali panjangnya. pergh..byk tuh..

air plak minum fresh orange, apple kalamansi, air suam wajibla ader kan. tetiba dtg plak kasik air susu 3 gelas kecik. comel jer bentuk gelas tuh. belasah jer arr minum time berbuka. ayam tu plak ayam bakar yg ranggup so sedap arr. cuma kelemahan xder kuah, so rase tercekik biler makan nasi2 nie seme. aku x abispun makan syawarma nie, nasi tu usah dikenang lah kan. lagilah xleh nak masuk.

aku hantar mak aku balik then menuju ke kl semula. ada masalah member aku memerlukan. so kitowang pi lepak kat istana bambu dan nellis sambil mendengar citer member aku nie. dekat kul 2am baru aku balik. kul 5 bangun semula tuk bersahur, then baru tido semula.

jap lagik byk lagik aktiviti menunggu aku. huhuhu.. nanti2 aku citer, aku kena bersiap2 dulu sebelum kuar.

bye...

No comments:

Post a Comment