Saturday, August 14, 2010

ramadan empat

Tak byk aktiviti aku buat hari nie. Pas aku check kerja2 system, aku bersiap2 nak pi visit org plak. jauh gak tempat tu. adalah dekat sejam baru sampai. dah ler bawa pun slow lam 70-80 kmph mmg terasa penat duk lam kete camnie. Nasib bukan aku yg drive. else sahih boleh terlelap tengah jln. hahahahaa

pas abis visit session, bermula plak sesi nak carik tempat berbuka. time nie dah kul empat lebih petang. call satu2 hotel, almost seme hotel ada buat buffer ramadan. harga buffet nie bergantung kepada bintang2 hotel nie.. lagik byk bintang lagi byk food yg disediakan..lagi mahal lah kan... hehehehe..

since aku bawa org pi berbuka.. so pilih hotel equatorial. harga xterlampau mahal dan x terlampau murah. jadik menu pilihan food pun agak byk. ada western, eastern n local food. tengok sebelum time berbuka cam seme nie nak ambik n makan.

biler dah berbuka, bermula ngan kurma, nasi goreng ikan masin, yee mee goreng, sotong goreng tepung, udang goreng kunyit, ikan bakar, ketam masak kicap, sayur kailan, sayur campur...pelan2 makan...then ambik desert sikit..buah2... buah lagik... lupa plak minum air.. then makan buah lagik.. then aku ternampak sesuatu yg dah lamer giler aku x makan.. pengat pisang....

yaaaaa.. pengat pisang aku rase aku pernah makan time... arwah ayah aku ada dulu, mak aku pernah buat. then aku rase aku x pernah makan lagik. rase sebak plak biler tgk tapi aku ambik gak semangkuk kecik. cukuplah tuh.. aku da rase cam full.. tapi biler tgk nie.. aku mesti ambik.. aku rase...kekurangan.. xder biji mata ikan..hmmm..

begitulah diri aku merasa kekurangan. tapi aku mesti tabahkan hati aku. teruskan hidup. semoga arwah ayah akan senantiasa berada dalam golongan yg bakal masuk syurga. amin.....

aku xleh nak sambung lagik.. esok jer arr aku tulis lagik.....

No comments:

Post a Comment