Saturday, August 21, 2010

Sebelas Ramadan

Kali nie aku bangkit awal pagi sabtu. Sebabnya...da janji ngan adik aku nak bawak anak2 sedara aku pi shopping. Nasib aku sedar sebelum anak2 sedara aku sampai. Aku da siap borak2 ngan mak sambil tunggu diowang dtg.

So perkara pertama akan dibuat hari nie adalah hantar osmet aku pi klinik gigi. Dia kena gi tampal gigi sebab dia terlanggar gerai kuih bulan sampai pecah gigi dia. nak ketawe pun x sampai ati coz' tengok cam teruk kan. tapi ketawe lam ati ok kut. hahahahahaha....

pastu aku bawak anak2 sedara aku plus mak aku pi shopping kat parkson kajang. dekat jer ngan klinik gigi, seberang jalan jer. agak pagi lagi belum kul 11 pun, so senang dpt parking. nak beli belah pun senang pilih baju coz' org x baper ramai lagik.

kat parkson bahagian kanak2, mmg byk baju cantik2, n harga pun boleh tahan ikut brand ler cam biase. So rembat jer cepat2 mana2 baju yg cantik n selesa tuk budak2 nie.. umur dari 2, 5,7, 11, 12. so bygkan ler betapa pening kepala aku nak carik baju tuk diowang.

paling2 aku x sangka adalah semenya xmo buka baju kat depan, nak masuk fitting room. huhuhuhu.. belum akil baligh lagik tu.. apapun x develop lagik tapi malu yg amat. kalu yg umur 11,12 tahun tu aku paham lar gak nie yg kecik2 pun samer jer. haruslah kesabaran aku tercabar tahap yg boleh marah, tapi pose plus duk lam aircond so aku bertahan lagik.

dah beli baju, suar, kasut diowang yg x pose kecik2 nie kena bawak gi makan plak. so pi lepak kfc kasik diowang makan plak. nasib tempat nie seme dekat2 jer xjauh. x baper kaki pun melangkah. sepanjang aku beli barang2 nie plus makan kat kfc, osmet aku lum siap2 lagik.

setelah menunggu sampai 4 jam, akhirnya osmet aku da siap ngan gigi baru dia. tampal jer dekat 6 btg gigi. so kena charge rm164. boleh tahan servis kat klinik nie. menunggu nak jumpa doc jer lebih 2 jam. dah tu masuk lam tempat rawatan menunggu lagik, seme skali osmet aku duk kat 4 jam lam klinik nie. huhuhhuhuhu... abis separuh ari dah...

balik jer seme da penat. tido ler apa lagik sebelum nak masuk petang. haruslah aku pun penat, semenya yg berpose hari nie penat. mak aku usah dikenanglah.so petang berbuka kat jusco bandar selatan. kat sini ada byk food boleh kita pilih. memandangkan anak2 sedara aku nie ramai, so aku decide berbuka kat kfc, sempat lagik tu beli pizza hut daging tuh.. tuk berbuka sekali.

keseluruhan berbuka mmg menyeronokkan tengok gelagat budak2 nie. yg pose 2 org, 2 lagik x pose, tapi makan kalahkan org berpose. aku happy sgt saat2 nie mak aku apatah lagik dikelilingi oleh cucu2 dia. semenya abis makan, siap beli ice cream mcdonald lagik tu sebelum balik.

bukan selalu aku kuar ngan anak2 sedara aku. so biler ada mase kuar sesame tu terasa seronoknya....

selamat malam.. aku nak rehat.. penat.... tapi penuh kenangan manis bersama2 mereka....

bye...

No comments:

Post a Comment