Friday, August 13, 2010

Dua ramadan

AKu pi pasar ramdan kat area bangi sek16 fasa1. since aku balik keje awal sejam, kul 4.30pm da gerak dari ofis then sampai kat area bangi nie lam kul 5pm gitu. awalkan.. coz time nie x jammed lagik.. jln seme clear.. senanglah... else.. tatau arr aku..thanks to company aku kasik balik awal.. kalu ada problem pun..aku leh sambung buat keje kat umah jer.....

time aku sampai kul 5pm nie masih lagik panas terik. ngan aku pakai jacket hitam, menambah panas. x berapa ramai lagik pun org berniaga kat sini. maybe aku dtg terlampau awal.. ada yg masih bersiap2 nak buka gerai, susun barang, susun itu ini.. yg da buka plak sibuk memasak, bungkus n layan org yg dtg awal cam aku nie.

aku dah target lam kepala aku apa nak makan tuk berbuka hari nie. AKu jln2 kat tempat biase aku lalu mesti akan nampak kedai nie.. hehehe.. apa lagik.. murtabak singapore lar.. cam biase ada setingkat, 2 tingkat n 3 tingkat. aku lupa plak nak ambik gambar murtabak besar nie. harga tahun nie naik lagi seringgit..so jadik rm8 tuk setingkat.. so kira sendirilah kalu beli bertingkat2 tuh.. hehehehe....

seterusnya.. destinasi makan yg aku nak adalah nasi kerabu. ada satu gerai nie mmg sedap sungguh nasi kerabu nama 'wan atiq'. gerai nie jual nasi kerabu, nasi dagang, laksam dan lauk2 cam ayam bakar, daging bakar, gulai ikan tongkol, ikan salut tepung, solok lada, telur asin.

aku nyer nasi kerabu mesti ada kerabu lar kan.. then sayur2 secukup rase, ayam bakar, telur asin n solok lada. luper plak nak suh buh kuah ikan tuh..so rase agak kering biler makan nanti nie...

osmet aku beli lauk ikan kembung sambal dan terung rebus sambal. then beli lagi burger malaysia 2 ketul dan popia basah 2 ketul. nampak sket jer benda2 nie.. biler balik buka2.. tengok..mak aih.. byknya... saper nak makan seme2 nie.. beli tembikai dan balik buat jus tembikai sendiri.. so x letak gula.. sedaplah rase tembikai jer kan...

aku siap leh tido lagik lam 10 - 30 min aku raselah.. hehehehee.. penat giler x ingat biler da sampai umah. azan jer makan kurma then makan nasi kerabu dulu... yg lain2 x makan langsung..

dua jam kemudian baru makan murtabak.. aku makan separuh jer..x abis..byk sgt.. plus aku rase kenyang lagik makan nasi kerabu tadi.. kuih langsung x makan.. end up buang jer... membazir lagik.....

sahur cam biase aku bangun makan tiga biji kurma dan air suam 2 gelas. cukuplah..mata aku da mengantuk.. zzzZZZzzzz.......

No comments:

Post a Comment