Wednesday, August 11, 2010

Hj Shahril Low Resturant










Malam hari aku pi dinner kat restoran hj shahril. Cawangan restoran nie ada kat Bukit Antarabangsa (Main) dan Shah Alam. AKu pi yg kat tepi jln ampang nie. senang nak carik. coz'terletak kat building persatuan cina apatah.. jln ampang. mmg x susah punyalah coz' sign board kedai nie pun besar.. dari jauh leh nampak.

Nak parking kat sini pun senang coz' bangunan nie ada parking sendiri, cuma kena bayar rm2 jer nak masuk parking. so xder lah kena hujan or panas kalu park kete lam building kan. naik ke ground floor guna lift terus nampak kedai nie.

decoration kedai mmg cantik since nie kedai cina muslim. mestilah byk guna kaler merah. serba serbi ada unsur2 cina cam ada pasang tanglung, ad cam tempat kat tepi2 taman cina lam citer2 movie .. nak describe pun tatau. so aku duk kat corner tempat nie.. ada cam stage, kayu2 atas kepala aku dan tanglung2 nie.

sapaan mesra dan ramah pelayan da maybe tokey kedai nie mmg menarik perhatian aku. menggunakan base bm yg mudah difahami..else kena ckp omputih.. kalu aku tau base cina bley arr speaking skali.. mmg baik2 belaka.. cepat plak tu servis kat sini..

menu2 yg aku tgk mmg banyak.... nanti aku post gambar2 menu yg berjela2 nie.. aku order ikan siakap deep fried with special sauce, prawn salted fish with milk, special vege salted, tomyam seafood, shark fin soup, crab special dishes. penuh meja biler seme food nie da sampai...

now bab rasa plak.. pergh.. mmg sedap2 semenya food yg aku order nie. marvelous.. lagi sedap aku rase dari kedai cina muslim yg aku pernah makan. rasa x terlampau pedas, ada manis, masam secukupnya. semenya aku berjaya abiskan.. walaupun dekat 2 jam makan kat sini. ada lagik satu hidangan special kat sini aku x order coz' aku rase cam dah penuh giler perut aku. next time dtg aku mesti try.

last skali siap order dessert kacang merah. kacang merah yg diblend sampai halus.. so cam makan air kacang merah.. manis pun cukup..elok2 jer.. sambil aku makan2 tu..mesti boss dia dtg..tanya camner food aku..sembang2 pasal kedai dia.. maybe time nie x ramai org lagi..aku berdua jer yg jadik customer..

biler da separuh aku makan tu..mula org dtg makan kat sini. ramai gak org dtg biler time aku nak balik. harga yg aku bayar tuk makan kat sini mmg resonable bagi aku lah. kalu korang agak2 berapa agaknya aku kena bayar tuh.. fikirlah sendiri.. hahahahaa...

sebelum aku terlupa..kalu pi kat main.. yg bukit antarabangsa tu..rasanya ada hidangan itik.. cawangan lain xder.. so bagi pengemar itik tu.. pi kat yg bukit antarabangsa..else makan kat sini pun samer jer.. hehehehe...

selamat mencuba... burrrppppppp...

No comments:

Post a Comment