Sunday, August 8, 2010

TiaraWalk




Kali nie aku terlibat lam aktiviti persatuan tiaranita plak which is tiarawalk. nie lebih kurang macam treasure hunt..cuma treasure hunt nie kita berjalan kaki. so lokasi treasure hunt nie adalah taman botani, putrajaya. saper2 yg pernah pi putrajaya mesti leh nampak signboard taman botani nie.

taman botani adalah tempat dimana berjenis2 tumbuhan ditanam dari spesis2 tempatan sampailah kepada spesis dari negara2 lain seperti amerika, afrika, asia, dll. selain tuh ada tugu monumen kat sini. boleh berjalan disekitar taman tumbuhan nie dengan jalan kaki or naik basikal. kalu xder basikal boleh sewa kat sini. tempat yg menarik tuk aktivti riadah. bolehlah korang2 dtg sini kalu nak suasana hijau yg nyaman lagi tenteram sambil menikmati keindahan tumbuhan yg pelbagai disini.

tiarawalk nie ada 24 kumpulan yg join. memacam nam ader, nama group aku babes cheq. lam kumpulan no 2. kumpulan aku ada beya, manis, ida n aku. patutnya yati yg pi tapi last minute dia ada hal, so aku terpaksa import beya masuk. siap sponsor lagi plus kena banjer dia pool 3 jam. hahahahaha.. oklah tu..nanti aku pun leh tumpang sekaki main..

soklan2 plak ada terbahagi kepada 5, 25 soklan isi tempat kosong., agak tricky soklan nie.. then ada isi tempat kosong lam kotak2 cam anagram tu.. , pastu ada gambar2 plak.. kena teka.. plus ada soklan cepumas lagik tricky... then kena selesaikan tugasan sebanyak 6.

tugasan pertama, tembak belon pakai sumpit . tugasan nie aku ngan beya yg buat. beya buat kena, aku buat hampeh.. x kena sasaran.. hahahaha. ... tugasan kedua adalah alih bola ping pong pakai chopstick. yg nie manisah buat sorang. pergh..terror..10 biji berjaya manis buat.. hehehee...

tugasan seterusnya adalah masukkan bola badminton pakai raket kedalam bakul. mmg hampeh.com.my... satu pun x masuk baik aku or beya... tugasan lain adalah teka nama buah/sayur yg terletak dlm bag, siap kena tutup mata lagik. ada 10 biji buah/sayur yg kena teka. yg nie aku ngan ida yg buat. rasanya agak senang.. tatau berapa betul..7 or 8.. hehehe...manis n beya tukang catit nama2 buah yg kitowang raba2 tadi...

last skali tugasan adalah buat hola hop. part nie team aku mmg seme failed termasuk beya yg kurus tuh.. hahahaha.. gelung tuh terlampau kecik. macam mana nak pusing plus aku rase semenya x reti main gelang gelung tuh.. .. x sampai 2 saat semenya da jatuh melorot ke bawah....

pagi2 bila sampai aktiviti nie kasik makan dulu. nasi lemak ngan air kotak. air mineral, buah limau. then dapat topi mengkuang sorang satu. based on kreativiti masing2.. tiap2 group kena bertanding tuk dress kumpulan paling baik dari tema yg telah ditetapkan. aku bawa 3 helai baju loreng tuk budak2 nie pakai. since aku ketua so aku xyah pakai. pastu ida beli plak bunga2 orkid yg leh gantung kat kepala n topi cam org hawai tuh. mmg pelik.dom.ajaib. hahahahaha..

masa yg ditetapkan adalah 3 jam. so lam tempoh 3 jam kena pusing satu taman botani tuh sambil berjalan kaki utk cari jawapan. mmg letih giler.. penat berpeluh2 lagik. abis seme air botol, air kotak, roti yg dibekalkan aku makan. sambil tuk buat2 lawak lagik ngan group.. budak2 dari group lain lagik kaco2.. hahahaha...

abis jer aktiviti nie.kena tunggu result dekat sejam lebih. diowang buat lagik aktiviti selingan, main hola hop lagik n make up artis n dance on da floor. mmg kelakar habis dance coz' seme kena tutup mata sampai tinggal sorang jer akak nie. hahhaahaha...

yg bab make up lagik teruk.. kasik bedak sapu seluruh muka sampai ada yg jadik tepung gomak pun ader.. lipstick.. abis muka yg lawa n penat jadik teruk2 semenya.. hahaha.. menari hola hop plak 2 org sekali main. pun kelakar tengok gelagat akak2 yg body2 'slim' nie bergelek ngan gelung gelang nie.

akhirnya acara kemuncak iaitu nak umumkan pemenang pun bermula. diowang tunjuk slide presentation pasal seme aktiviti yg kitowang buat. mmg kelakar maut coz' memacam gaya leh nampak . then acara pemenang diumumkan. seme tema yg join dpt hadiah, sambil diowang umumkan markah dah group yg menang. satu2 group kena sebut.. tapi nama team aku x gak naik2...

berdebar2 giler menunggu.. takkan kumpulan aku leh dpt top 10 kut. byk gak rasanya jawapan yg dia cakap tuh group aku miss out. tapi maybe rezeki bulan pose.. group aku menang tempat ke 2. hehehehe.. alhamdulillah..thanks to all my team , ida dari celcom, beya dari finance dan manis dari group HR walaupun kitowang bukan dari satu dept, tapi kitowang berjaya bekerjasama lam hal nie. sampaikan president tiara nita, Datin Aminah tuh asik tanya kitowang dari group mana.. aku ckp ler campur2.. membawa berkat.. byk sket otak2 berkumpul. lagi bagus kut...

Dapatlah hadiah sorang satu rice cooker. kalu jadik juara dpt sorang satu tiket pi bandung. bolehlah gak. dpt hadiah periuk nasi yg besar. nanti kalu ada makan2 xyah masak byk kali. hahahahaha....

first time aku menang treasure hunt nie. beberapa tahun dulu aku pernah join treasure hunt pakai kete. mmg kelakar maut.. coz' ada byk aksi2 yg kawan2 aku buat.. menangislah, tangan terkepit ketelah.. tukar suar lam kete lah.. memotong group lain.. hon sana sini. then paling teruk n kelakar..seme jawapan2 kitowang jadik contoh.. mmg langsung salah n buat seme org ketawe ngan jawapan kitowang. tapi aku rase nie pengalaman yg manis bersama kawan2 aku.. jenny, fonce, chang.. love u all so much.... the memoriable time with u gals...

balik umah terus mandi coz' hujan lebat , makan , then tido. malam sebagaimana dijanjikan gi main pool sampai lebam. then minum2 kat steven.. balik.. zzzzZZZzzzz.......

No comments:

Post a Comment