Sunday, August 1, 2010

Shopping...

Ari ahad aku patut da aktiviti berkelah tapi cancel last minute coz' ada org tarik diri atas sebab2 yg boleh diterima. Lauk seme da beli kat pasar malam... byk gak tu.. so kenalah masak seme2 lauk nie hari ahad.. else sure x elok simpan lama2 kan.. apa nak buat.. kita hanya merancang.. tapi Tuhan lebih mengetahui segala sesuatu....

Petang sabtu aku turuk ke kl. Nak beli groceries bulanan. Da nak masuk bulan pose, lagi seminggu jer lagik aku rase. Jadi aku tengok hypermarket da mula buat perhiasan utk bulan pose.. nasib x gantung banner hari raya lagik.. kalau x haru sungguh.. hahahahaa.. benda yg paling obvious nampak dijual adalah kurma.

berjenis2 kurma ada. dari yg paling murah, kurma timbang kati, sampai lah kepada kurma yg paling mahal.. kurma nabi.. najwa rasanya.. serendah harga rm10..sehingga semahal harga rm150 sekilo bagi jenis2 kurma nie. pilih jer mana satu korang berkenan.. ikut selera da poket memasing.. aku beli tuk umah, mak, mak osmet n ustazah mengajar aku mengaji.. jadilah.. itu jer termampu nak kasik diowang sempena pose x lame lagik ne...

kali nie byk gak jenis2 air aku beli. dari coke light, vitagen kurang manis, sampailah kepada sparkling water. osmet aku plak sibuk cari bahan2 tuk buat trifle cam agar2 kering, tepung jagung, tepung kastard, cocktail buah, laici tin, esen vanila.. harap2 dpt makan time bulan pose nanti. hehehehe..

buah2an adalah benda yg aku paling ske beli. hajar ati nak beli avocado nak buat apokat kononnya.. tapi x berani lagik coz' sebiji buah avocado dekat rm4. kalu x jadik nie.. huhuhuhu.. meleleh air mata.. nanti2 akan dibeli tuk proses pembelajaran... heheehe...

buah yg aku beli kali nie.. cam strawberry, anggur merah, ceri merah, anggur halus, jambu tanpa biji. kena makan buah tuk keselesaan perut nanti. selain tu beli beras basmathi, planta, minyak masak, pau segera, sosej ayam, tomato ceri, crabstick. nampak cam sikit jer..tapi bila kira..huhuhu... melayang gak dekat rm400 duit.

dari beli groceries, sempat gi gardens plak. nak beli suar keje. suar yg ader skang cam x baper best.. so beli suar baru. aku masuk few shop.. dari isetan, dockers n raoul. semenya suar cantik2..tapi saiz aku takder plak. ish.. samada saiz kecik or terlampau besar. saiz yg sedang2 seme da abis. letih plak nak pi carik kedai beli suar nie..

akhirnya aku masuk raoul.. ader suar yg sesuai ngan saiz aku. huhuhu.. penat lelah kaki nak cramp tau.. cuma maybe agak lewat dah , so nak potong kaki suar tu hari keesokkan baru boleh ambik. then aku bayar sekali harga suar n upah potong kaki suart. hari isnin nanti aku akan collect.. x larat nak turun hari ahad lagik.. ish...

balik da lepas kul 10.. so langsung dinner kat steven jer. aku makan mee goreng sotong. sedap gak.. tapi coz' da agak lewat. perut pun da masuk angin.. telan ajer lah.. abis makan pi main pool.. hehehehe.. try lagik beberapa set praktis yg aku tgk. nampak cam menjadi. so kena latih lagi.. hehehe.. bolehlah.. x kalah teteruk .. hahahahahahaa.....

selamat malam.. tido.. mengantuk giler. letih... zzzzzZZZzzzz

No comments:

Post a Comment