Saturday, August 28, 2010

Tujuh belas ramadan

Pagi2 lagi aku da dpt msg dari staff aku mengatakan dia kena cuti coz' menjaga adik yg sakit dihospital. semoga adiknya cepat sembuh n staff aku juga menjaga diri sendiri baik2 sementelah menjaga org sakit. amin....

Dalam aku duk mencari2 destinasi tuk berbuka hari nie, tetiba aku dikhabarkan yg staff aku mengajak berbuka bersama2. aku pun pk2 gak coz' tempat yg nak pi tu agak jauh dari ofis aku plus jauh lagi nak balik ke rumah. Tapi nie staff yg jemput, so aku pun turutkan kehendak mereka tuk berbuka bersama2.

Lokasi yg menjadi pilihan adalah Restoran JM Bariani di Kelana Jaya. Terletak betul2 berdepan dengan Kelana Park View, restoran yg boleh nampak dari tepi jln nie sederet ngan bank islam, subway, restoran aladin, restoran indon sekali. so mmg senang nak cari n x sesat punyalah. lagi satu berdekatan ngan Hypermarket Giant Kelana Jaya.

Restoran nie menyediakan masakan dari negeri Johor seperti nasi beriani, mee bandung sebagai menu utama. Beriani plak ada few jenis lauk seperti beriani gam yg telah tersedia ayam disebalik nasi, ataupun nasi beriani yg boleh dimakan bersama2 kuah dalca, acar buah, ayam goreng, ayam kurma, ayam black pepper, kambing ataupun daging rendang.

Selain tu aku tengok ada menu cam mee bandung, tapai, dessert dan ice cream. Air pun ada few type yg biase2 punya. xder yg pelik2. sebelum time berbuka aku tengok ramai org dtg tapau nasi beriani kat kedai nie. mmg ramai yg tapau sebab tempat nak duk lam kedai nie semenya dah abis ditempah customer. setiap meja ada nama2 org yg menempahnya. pergh.. laris giler kedai nie.

AKu tgk kat dinding kedai nie ada tulis sejarah penubuhan kedai nie. dari mana dtgnya nama JM nie. biase kita makan nasi beriani mesti kat kedai mamak. tapi kedai nie kepunyaan sepasang suami isteri bernama Jamilah dan Mustafa. Menarik kan asal usul kedai nie. ada beberapa cawangan ditempat lain. aku x abis baca coz' waktu da suntuk tuk berbuka.

So korang boleh try dtg makan kat sini, layanan mmmg tip top, nasi beriani yg sedap dan lazat. terima kasih pada yg belanja, semoga rezeki anda menjadi bertambah berlipat kali ganda. dtglah beramai2 tuk mencubanya. budak kecik pun boleh makan coz' nasi beriani xterlampau berempah dan ada byk anika pilihan lauk yg ada.

selamat mencuba.. selamat berbuka puasa ...

BYe...

No comments:

Post a Comment