Friday, August 20, 2010

Sembilan Ramadan

AKu berbuka ngan kawan2 ofis osmet aku ari nie. Tempat yg dituju adalah restoran tupai2 yg terletak x sampai 10min dari ofis aku nie. Camner nak ckp lokasi tempat nie.. kat belakang DBP or dekat2 ngan area makan ikan bakar jln belamy tuh. senang nak carik jer tempat nie.. hehehehehe....

Kat sini buffet adalah harga rm48 nett dewasa, kalu minggu pertama lagik murah rm38 nett. Biaser lah minggu pertama x ramai lagik nak berbuka kat luar coz' ramai nak berbuka bersama kaum keluarga kan. jadik masuk mingu ke 2 dan 3 byklah org mula attend jamuan berbuka puasa disana sini.

kerusi meja bertambah2 sampai kat tepi area daun keladi. so biler org dtg ramai, mmg nampak crowded giler tempat ne. dah ler tempat makan pun byk, jadik tgk org kerumum food masa nak dekat time berbuka tu sungguh kelakar.

ada few tytpe food prepare kat sini, satu tempat aku rase adalah western food. ada spaghetti , kuah bolognese yg sedap, meatball, mash potato, coselaw, kambing panggang, salad, dressing salad, mushroom soup.

sebelah tu plak adalah bahagian lauk2 masakan cina/melayu cam butter prawn, ikan bakar, fillet salut tepung, daging bakar, siap dengan tomyam, cencaluk, berjenis2 sambal, lauk pauk melayu yg famous. x larat nak list down seme kat sini. mmg heaven masakan lauk pauk nie. aku list sket2 yg aku berkenan jer. hahahaha..

sebelah lagik ada nasi putih, nasi beriani, laksa, mee hoon, mee goreng, pilih jer mana yg berkenan. roti putih pun ader.

bahagian desert ada kuih muih, pengat pisang, pengat durian , kacang rebus, air2 manis sejuk / panas. rambutan pun ader. esok dia ckp. nak keluarkan durian plak. pergh.. heaven lagik tuh...

rasa nak terbelahak makanan yg ader kat sini kalu semenya nak dirasa. aku makan spageti with meatball, sandwich seketul. air 2 gelas. then sket2 ambik lauk2 tuh ngan nasi beriani sesudu. the rest byk makan rambutan, kacang rebus, sambil menyembang2 dan tgk tv sekali.

padat giler perut aku makan kat sini. harga pun xler mahal cam kat hotel, variety pun byk. so bolehlah kasik cadangan kat korang dtg sini plak tuk berbuka kalu nak.

selamat mencuba.....

No comments:

Post a Comment