Wednesday, August 25, 2010

Empat Belas Ramadan

Seperti biase aku masih lagi berpuasa setakat ini. maknanya dah 2 minggu aku menjalani ibadah puasa nie. syukur alhamdulillah masih lagi memperolehi kekuatan utk melalui hari2 di bulan yg mulia ini....

AKu ada meeting di bangunan JRC yg lama ari nie. penat giler kena naik tangga sampai lima tingkat. building nie satu2 building yg 5 tingkat tapi xder lift. rase nak tertanggal lutut panjat tangga. ntah biler aku naik tangga pun x pasti kali terakhir. sakit lutut apalagik mau ler singgah time2 camnie. betis aku sakit, rase berbuah, cramp, tegang jer. nasib turun tangga x seteruk naik tangga. hahahahaha....

Petang aku berbuka kat tgi ngan osmet n kawan ofis dia. sebelum tu sempat lagik singgah jusco beli food sket2. aku berani ckp diowang nie kang x habis makan nanti. membazir. sumbat2 jer nanti tengok lah..

kali nie aku berbuka kat tgi fridays. since ada 3 org, so ambik 3 main course berbeza, 1 starter n 3 gelas air refillable. mmg padat n rasa mengah giler nak habiskan seme food yg dipesan. time2 nak dekat berbuka nie ramailah plak customer sampai x cukup tempat. sebelum tu kosong jer.

apalah salahnya kaum2 lain nie be considerated to all muslim yg nak berbuka. bukannya diowang x makan sepanjang ari, time2 nie lah sibuk nak makan samer. ada gak tengok kaum2 lain join sesama berbuka, maybe colleague or customer diowang, then oklah. yg couple2 bukan islam nie... bawak2 ler bersabar or tunggu kul 8 ker baru makan kat sini.. hmm.. kata satu Mesia.. tapi cam hampeh.com.my...

beres urusan makan kenalah jln2 plak kan. so dari satu kedai ke satu kedai masuk, dari kedai jewelery, lingerie, pakaian, sampailah kedai alat2 solek kitowang masuk. member siap beli bulu mata palsu lagik. org kedai tu siap demo pasang bulu mata palsu nie kat mata dia. huhu..bukan senang rupanya rozita che wan tu nampak cantik pakai bulu mata palsu. hahahhahahaha...

abis berjalan2.. balik.. masuk internet bayar bill.. x sempat tgk tv then zzzZZZzz

selamat berpuasa...

bye...

No comments:

Post a Comment