Saturday, August 28, 2010

Lapan Belas Ramadan

huhuhu..hari yg panjang bagi aku hari nie. pagi2 kena bangun coz' cam da list down byk benda nak buat hari nie.

perkara pertama tentulah kena bangkit pagi2 kan. siap2 lebih kurang dgn hari yg hujan dari malam turun ke pagi mmg menyeksakan. dah lar sejuk then kena bersiap2 kuar. destinasi pertama aku nak tuju adalah pejabat post area umah coz' ada parcel tuk aku. still x bukak lagik walaupun da kul 8.30am.

then terus pi pejabat pos kat semenyih ambik parcel tuk osmet aku plak. rupanya2 surat yg sama jer dpt arituh. nasib dia x mengamuk. then patah balik gi lagik skali pejabat pos kat area umah plak baru ler pejabat pos buka. then aku dpt ambik parcel aku. then terus pi kl plak.

jln time awal2 nie agak clear, tapi masuk jer lam kl fuyooooo..jammed gila. pagi2 aku leh nampak org ramai menunggu sogo buka punyalah ramai. giler betul diowang nie sanggup menunggu awal2 pagi tuk shoppong compleks buka. jalan raya mmg penuh kenderaan. biler sampai destinasi dituju, tutup plak. ish.. sebelum dtg call ckp bukak..camner nie..

agak kecewa gak ler tapi mengenanngkan nie bulan pose so sabar byk2 kay. pi plak visit mak, bawa pi gunting rambut. tengok rambut mak makin sket, makin byk yg gugur, baper lai jer yg panjang, then uban mmg agak byk kat area side burn. so aku mintak tukang gunting nie potong seme uban2 tu skali biar nampak rambut hitam jer. hehehehehe.. aku pun potong sket jer rambut tuk kemasan, xmo potong pendek sgt...

abis sesi bergunting, pi kat carrefour bdr tun husain onn. first time aku sampai sini. mmg besar , ada byk kedai makan, kedai2 kecik lain selain carrefour yg besar nie. dekat building nie ada bangunan citibank yg ada besar gak. so senanglah nak gi bayar credit card kat sini nanti. buat hutang pun senang. .. hahahahahaha..

then pi beli brg dapur mak kat econsave. org mmg ramai giler sampai nak parking pun bileh gaduh, nasib aku dpt cari parking tanpa perlu bertekak. kat dlm pun org punya ramai beli barang coz' seme org mostly dah dpt gaji rasanya. aku mmg x larat dah. rasa nak pitam pun ader. so aku byk duduk jer sambil bawa troli.

petang nak berbuka hantar osmet aku pi kat komuter station, dia ada berbuka kat luar. aku ngan mak plak pi kat shopping the mines. aku rase cam hapa biler tengok seme tempat makan dah penuh kena tempah. daripada kfc, mcd, nandos, kenny rogers, kopitiam janji yg halal aku rase dah penuh tempat duduk. nasib ada tempat lagik kat a&w. so aku bantai arr pesan mozza burger ngan ayam goreng ngan kentang n air root beer favourite aku. hahahahahahahaha...

sebelum balik sempat lagik singgah kat giant n mak aku beli lagik kuih raya. ntah baper byk ler kuih raya mak aku nak beli nie. nanti sure dpt byk lagik dari anak2 dia yg 5 ketul. mak ske makan kuih raya oklah compare ngan aku yg hanya makan kuih2 kering jer.

sebelum aku balik umah, sempat lagik mak kasik kuih siput. salah satu kuih kegemaran aku. balik umah plak osmet aku masak olio lagik. sedapnya makan. hehehehe..

selamat berpuasa... sedihnya tinggal baper hari jer lagik....

bye..salam...

No comments:

Post a Comment