Sunday, August 8, 2010

Family Gathering

Sebagaimana lam blog sebelum nie aku pernah citer yg aku ada family gathering kat D'Asria Cafe nie. Jadik sebelum tu aku da beli kek besday tuk aku n anak sedara aku yg sambut besday lam bulan ogos nie. siap2 kena celebrate coz' 2 hari lagi nak masuk pose, takkan nak celebrate time bulan pose plak. x sesuai kan..

aku da beli hadiah besday tuk anak sedara aku, hakim. tiap2 tahun aku celebrate besday samer ngan dia.. jadik kali nie since dia da masuk sekolah, aku belikan dia buku cerita bergambar karangan Wardina ala artis yg bertudung da kahwin ada anak dua ke tiga tuh.. Buku berkulit keras, tajuk Siapa Alien. nampak cam menarik. so aku harap anak sedara aku ske hadiah kali nie..

then sebelum kul 6 petang aku da terpacak kat kedai astria nie. x sampai 10 min sebelum kul 6 kakak sulung aku sampai. Bermulalah penantian kitowang kat sini. Aku call mak aku, ckp akak yg patut jemput mak aku sampai kat umah mak kul 6pm. huhuhu.. adik laki2 aku plak sorang lagi kul 6 baru nak gerak dari subang.. then kul 6.30pm adik laki aku lagi sorang plak baru nak gerak dari semenyih.....

apalagik akak sulung aku mengamuk sakan pasal kelambatan seme org nie. nasiblah osmet dia yg ikut skali tu sabarkan.. kasik cool down.. kitowang sembang2 pasal trip yg diowang pi china, hongkong, sabah, n paling latest skali nak pi bukit tinggi.. kalu x.. aku leh bayangkan akak aku nie mesti terus balik x menunggu punya...

dekat2 kul 7 barulah kakak aku sampai bersama mak n anak2 dia. then adik laki aku pun sampai sekete.. then last skali baru adik laki yg dari subang nie sampai..patut dia leh sampai lebih awal..tapi dia sesat..ntah mana2 pi aku pun x pasti...

cepat2 aku mintak org kedai keluarkan seme food yg da dipesan. Lauk mmg byk .. tapi nasi 3 bekas separuh tu..sikit giler.. aku pun xpaham..apa yg sikit sgt nasi nie.. then kena minta tambah lagi satu bekas nasi baru cukup. Air 3 jag pun x cukup.. tambah lagi satu jag air tembikai.. then akak aku suh order air suam byk2 sket.. pun x sampai2 sampai sudah...

pas abis seme makan, acara potong kek plak bermula.. aku ngan hakim.. tiup lilin. hehehe.. part nie aku ske.. x sempat aku nak tiup lagik.. hakim da tiup seme sekaligus..huh.. bersemangat betul. sebelum tu seme org nyanyikan lagu besday tuk hakim.. aku tumpang jer arr. takkan da tua2 nie sibuk nak tiup plak. aku potong kek jer kasik kat seme org makan..

bile da abis makan kek.. da abis sembang.. seme org balik umah masing2.. termasuklah aku. happy biler dpt jumpa seme ahli keluarga.. mak, adik beradik.. anak2 buah... nanti aku nak buat gath lagi... maybe ajak buka pose plak... tengoklah.. biler free nanti.. or masak2 kat umah... lagi meriah rasanya... best....

beginilah hujung minggu aku berakhir.. semoga bulan puasa yg bakal menjelang aku berjaya menunaikan ibadan puasa dengan baik walaupun aku ada gastrik. chayooookkkkk.....

No comments:

Post a Comment