Wednesday, August 18, 2010

Lapan Ramadan

Takder yg menarik hari nier berlaku except few thing aku kena buat. so far semenya berjalan seperti yg di plan. so tunggu jer masa yg sesuai tuk seme plan executed seperti dirancangkan. amin....

aku pi pasar ramadam kat area umah aku buat kali pertama. permandangan pertama adalah org yg minta sedekah pun ader, daripada cacat anggota sampailah kepada org buta. mungkin rezeki itu terletak ditangan Tuhan Yang Maha Esa. Selagi aku rase aku boleh tolong aku tolonglah especially org2 buta. coz' mereka nie tidak diminta lahir tanpa dpt melihat. tapi hati mereka dpt melihat lebih baik dari org2 celik cam aku nie. terhindar dari melihat perkara2 yg haram......

seterusnya aku nampak berjenis2 food dijual, berjenis2 air, sebut jer apa terlintas dikepala mesti ada punyalah. ada satu gerai nie menarik perhatian aku, menjual kuih muih dari kelantan. yg aku kenal adalah jala mas. lagi satu yg berkaler2 nie aku x sure apa namanya. nantilah aku tanya member2 kelantan aku nanti.

akhirnya aku beli ayam golek sekor, beger mesia 2 bijik n roti jala 5 ketul, kira byk nie aku rasa. then balik umah terus tanpa pandang kiri kanan..else sure beli lagik food yg ternampak nanti. hahahaha

kat umah prepare nasi, lauk , buah, air buah, sampai penuh satu meja. hmm.. byk tul biler da dikumpulkan seme2 food nie. makan mana yg larat jer. then aku sakit perut plak teruk2. apatah salah makan aku pun xsure. tapi yg pasti aku dpt makan manggis, rambutan. best.. hehehehe.. manis2 plak tuh. thanks to osmet aku yg rajin beli..hehehe....

now mase tuk berehat. minum air suam sambil tengok citer astro mana yg berkenan. aku rase aku xleh tulis lagik dah.. idea da kurang.. plus perut aku memulas2.. hohohohohoho.... stop disini..

byeeeeeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment