Friday, August 13, 2010

Satu ramadan....

Cepatnye mase berlalu.. aku berjaya tamatkan pose aku ngan baik hari nie. First day katakan. Aku berbuka bersama teman2 sekerja osmet aku kat luar. Seronok tgk masing2 x sabar2 nak ambik food. End up seme skali pinggan aku kira ada 16. pergh.. nasib pinggan kecik2.. else.. tatau arr aku baper byk diowang nie angkut food. Air plak sorang 2 ke 3 gelas.

Ramai gak org berbuka kat luar pada hari pertama ramadan nie termasuklah aku. Selalunya hari pertama aku berbuka kat umah. So kira pecah tradisi tahun nie. Maybe coz' kawan2 osmet aku ramai yg bujang, yg da kahwin plak laki dia outstation, so joinlah skali kitowang2 nie. Best gak arr berbuka ngan diowang nie. kelakar2.. dan asik bergelak ketawe sambil makan. CUma time azan jer seme senyap.. 5 minit pertama.. then sambung sembang lagi sambil makan2..

Dah rasa sendat2 perut tuh memasing mula nak menapau plak. ish.. x pernah aku tapau kalu pi makan buffet nie. diowang siap beli tupperware kat supermarket nak tapau punya pasal. aku da warning jgn tapau..nanti saper nak makan... degil.. memasing tamak ambik. end up seme tu mesti terbuang.. saper nak makan makanan da semalaman kan... hmmm... membazir jer diowang nie..

aku makan secukupnya.. ambik lauk n nasi sejemput. makan kuew teow, ayam black pepper, udang sambal, sotong salut tepung, lala masak sambal, kepah, sotong kicap, ikan bawal masak sambal, sayur2.. then ambik buah, sup tulang, kuih2 sket.. seme nie aku makan serba sikit jer.. air 3 gelas aku rase.. hehehehe..

balik umah terus tido.. hahahahahaa.... zzzZZZZzzzzz....

No comments:

Post a Comment