Friday, August 6, 2010

D'Asria Cafe

Aku kena survey tempat tuk makan2 aktiviti hari ahad nie. So biler tanya member2... check lam otak mana lagik tempat makan yg ok2.. aku terpk kat area bangi.. ada satu nama tempat nie agak unik..D'Asria.. decoration pun unik gak.. last time time aku dtg..sampai terlanggar pasu bunga kat kedai makan nie.. hahahahhahahaa...

Tempat nie terletak diarea teras jernang, bangi. kalu dari exit highway bangi tu, lepas roundabout masuk pukul 3, then jln terus..ada simpang dua kat depan tuh ambik ke kiri.. seolah2 nak pi bangi lama.. x sampai 100m dari simpang tadi akan nampak kedai nie kat sebelah kanan kita.. da sampai..dekat jer kan... hehehehe....

Ada macam2 food kat sini.. dari ikan bakar, nasi lemak, berjenis2 lauk tuk nasi bubur, tomyam.. goreng2 pun ader.. western pun ader ..menu berlambak2.. so boleh buat byk pilihan kat sini..

since aku nak gi buat booking kat kedai nie.. based on menu2 nie.. ada menu family, ada tuk 2 org, 4 org, n 8 org.. lauk2.. tomyam perahu pecah, siakap 3 rasa, sayur, udang goreng tepung, nasi n air oren . so nak lagik sedap kena order kerabu mangga.. baru ummphhhh..

aku order char kuew teow.. kali nie byk dpt kuew teow, udang 2 ekor, daun kucai.. standard.. so boleh recommend.. air barli limau masam berlebih..huhuhu.. serik nak order.. lagi satu order nasi goreng cendawan.. bykleh haiwan2 gak.. cendawan tu da pastilah kan.. air nenas.. pun sedap.. bole rekomen...

jadik korang leh dtg makan kat sini. aku tengok ada price utk student lagik. maybe kedai nie dekat ngan institusi pengajian tinggi cam kolej mara-polytech, gmi, so ramai student dtg makan kat sini. petang2 time aku dtg nie pun student dah mula memenuhkan kedai nie.

kalu korang nak tempah pun ader ruang khas yg disediakan..cam aku booking nie. so xderlah duk berhimpit2 kalu ramai2.. mmg tempat luas.. selesa.. cuma coz' cam decoration hutan nie membimbangkan aku nyamuk jer arr.. so pakailah yg bersesuaian yer.. hahahha....

selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment