Saturday, May 15, 2010

belanga, restoran ismail

Pagi yg indah n ceria hari nie.. Aku bangun lambat lagi tuk pi keje.. apalah masalah aku nie.. maybe coz' semalam main futsal..sakit badan..x plak.. or sakit perut...kan standard tu tido lam toilet hahahaha..

hari aku bermula ngan breakfast kat restoran mamak..lupa plak apa nama restoran nie.. aku order capati, kuah kari ikan, telur setengah masak 2 n air barli panas. Selera jer aku makan pagi2 nie.. pastu baru masuk opis..

benda pertama yg aku buat adalah bace email. macam2 isi kandungan email..satu jer yg menarik hati aku.. pasal staff floor nie kete dia kena hempuk ngan dahan kayu time hujan lebat last week kat tempat parking ofis nie. apalah malang x berbau..maybe dugaan tuh...

aku teruskan buat keje cam biasa sampailah ofismate aku ajak pi isetan kat gardens ari nie. ada sales for members only. so setiap org yg masuk kena tunjukkan membership card. ada patut guard x kasik aku n member aku masuk. Alasan kitowang xde card. tapi yg org lain berbondong2 masuk ngan member2 diowang lepas plak. kitowang x puas ati lah. at last guard kasik masuk ngan muka yg nak makan org. hahahaha...

giler babas sales kat isetan nie. aku da aim nak beli satu bag tangan nie. member2 aku da naik ke atas belah pakaian wanita.. so sesorang aku belek satu persatu beg..mana yg aku berkenan... da berkenan..suh akak sales tu simpankan.. aku lupa plak bawa wallet aku..ish..kena pi pinjam kat member aku...

ramai giler org..sampai nak bayar pun lebih 1/2 jam. aku dah tido bangun byk kalipun member aku nyer turn nak bayar x sampai2 lagik.. ish.. giler ar diowang nie.. nasib time turn aku nak bayar cepat ajer..

sebelum masuk isetan nie kitowang pi makan kat belanga. terletak antara gardens n mv nyer jalan. belanga nie aku rase cina punya coz' dari sudut decoration sampailah manager kedai pun cina. yg melayu adalah pelayan2 jer. makanan kat sini adalah 100% makanan org2 melayu tradisional cam nasi kerabu, nasi dagang, asam laksa, laksam..etc.. kuih muih pun same... air tu stardard nyer air...

aku order nasi goreng belacan n air 100 campur. 2 lagi member aku order nasi kerabu , sorang lagi order bubur nasi. sedap2 gak makanan diowang..nampak penuh n byk haiwan.. hehehe.. biler turn food aku plak sampai.. lagi best.. ada 2 ketul kepak ayam goreng.. nasi goreng..udang.. kerabu mangga.. pergh.. marvelous... kenyang betul coz' byk gak portion nasi nie diowang letak. teringin nak makan cucur..tapi perut da kenyang..so lupakan ajer...

petang aku pi ttdi.. ingat nak lepak2 kat area pasar tu..ada byk gerai2 kecil kat sini..tapi hari nie tutup plak.. so tukar destinasi kepada restoran ismail. restoran nie berdepan ngan bangunan vads. so member2 aku dekat arr nak dtg sini. sebabkan menunggu member2 aku lama sgt.. aku dah makan roti canai, follow by capati .... ngan kuah kari daging hitam... memang sedap n menyelerakan.. ditambahkan lagi aku order air mangga.. lagilah..

aku dpt rase air epal member aku order..sedap gak.. ada sorang member nie order air 3 tingkat.. which 3 ada level. pergh..presentation mmg cantik.. air tea paling atas, susu pekat manis n gula melaka bawah sekali. aku lupa nak ambik gambar time nie.. hehehe.. ada plak order roti canai letak telur 2 biji.. hahahaha.. kasik balance diowang ckp... tapi mmg sedap.. roti telur sedap.. cuma roti sardin x berasa sardin sgt..kedekut giler letak sardin..padahal bukan pakai sardin cap memahal pun...

sembang2..adatlah kan.. buat planning utk trip cam biasa..kali nie nak pusing kl-terengganu-kelantan-perak plak. dari kl gerak ke cherating semalam pastu sambung ke terengganu n tido kat kb. journey akan diteruskan melalui highway timur barat..merentasi tasik banding..tido semalam kat sni. then baru turun balik ke kl.. harap2 journey nie jadi.. nak buat trip utk umrah tahun depan pun ade.. tapi lum decide lagik.. cadangan baru tu..

malam aku pi mengaji cam biasa. aku rase bacaan aku bertambah baik..ustazah pun ckp cam x caye tengok aku leh bace ngan lebih baik ... x lar cam memula belajar mengaji..alhamdulillah.. aku kena tingkatkan usaha aku lagik.. ustazah suh bace lebih dari 10 kali kalu nak aku lebih lancar lagi bace.. aku akan cuba usahakan nanti. amin....

No comments:

Post a Comment