Monday, May 3, 2010

pusat islam, mengaji quran

hari nie aku pi lunch kat pusat islam. salah satu tempat makan yg dekat ngan opis aku. kat sini konsep dia cam food court. ada macam2 kedai jual food. tapi aku paling ske makan kat kedai pakcik hujung nie. even dia lambat sampai lebih dari kul 1 ptg pun, org sanggup tunggu n beratur panjang. mmg gerai pakcik nie ada jual macam2 lauk pauk, sup, sayur2, ulam2, sambal2 . harga pun berpatutan. ambiklah baper byk lauk pun harga tetap camgitu gak. sebab tu murah rezeki pakcik nie suami/isteri.

lagi satu yg aku ske makan kat sini bab ada jual cendol. so everytime kalu ada time makan kat sini mmg x lepas peluang beli air cendol. lepas makan jer terus pi beli. insyaAllah rasa cendol tu tetap ada walau beli lambat ataupun cepat. bab dia pakai gula merah, so rasa air cendol nie lagi sedap.


petang plak aku pi makan satay kajang. dah alang2 lalu kat area bangi nie, nampak plak satay kajang. so apalagi hayunlah makan lam 10 cucuk satay ngan kuahnya n nasi himpit. kenyanglah sket makan. pastu order plak abc special...pergh.. sedap.. ice cream letak atas puncak abc nie lagik jadi x tahan. hahahaha.. byk gak dia letak kacang, jagung, laici. penat gak lah aku makan abc nie sampai habis. hehehehe....


malam nie malam pertama aku belajar quran. so ayat2 pertama aku belajar adalah surah al-fatihah, 3 qul, n 3 surah pendek lagik. nampak cam tau jer bace, tapi bila depan ustazah rasa cam ada yg x kena. ustazah aku nie mmg peka bab2 tajwid n bacaan mesti tepat n jelas. mana nak kena dengung, nak panjang pendek.. alhamdulillah aku berjaya gak baca dgn baik setelah ustazah betulkan mana yg patut2 nie. siap dpt ucapan tahniah lagi dari ustazah. aku rasa lebih bersemangat sket nak belajar quran pasnih. lusa aku kena baca lagi 2 muka surat.. so kena practise baik2.. supaya dapat baca depan ustazah dgn baik....amin....

No comments:

Post a Comment