Tuesday, May 11, 2010

kenny rogers, village view

atas sekali kerabu mangga, bawah sket tu kailan ikan masin, lam mangkuk tu tomyam udang, sebelah tu lala masak halia... hehehehe
ikan siakap 3 rasa

Permulaan hari yg ceria bagi diri aku. Bangun awal, bersiap awal.....sempat lagi praktis mengaji tuk esok. Harap2 bacaan aku taklah cam budak merangkak2..hahaha.. baper kali dah kena tegur..aku kena ulang byk2 kali..supaya bacaan aku mantap dan baik. Tak lupa aku makan kurma 7 biji tiap2 hari..kurma nie spesel tau.. dah siap doa.. moga2 hati aku terang tuk mengaji nanti.
Lunch time aku pi makan2 kat kenny rogers. harinie group it brf buat makan2. lebih dari 30 org turn up. alhamdullilah.. aku sempat pi jusco beli pisang montel tuk bagi setiap org yg hadir. ini mmg niat aku biler aku da masuk belajar quran. byk gak group lain buat makan2 hari nie..tapi mana sempat nak pi seme2 tu.... terima kasih atas undangan n ajakan. moga rezeki kalian bertambah2 baik n memajukan diri ke tahap yg lebih baik lagik.

petang aku kena gi meeting kat klj. kelam kabut aku drive lam jammed yg teruk kat federal highway tuh. tapi aku da called boss ckp stuck lam jammed.. aku mana pernah lambat dtg meeting. satu kepantangan bagi aku dtg2 lambat nie.. mesti ada inisiatif tuk bagitau supaya org x tertanya mana aku lum sampai lagik ni....

malam osmet aku banjer makan kat village view. restoran nie terletak kat area kajang, lepas jer tol kajang, menghala ke bangi... lepas stesen petronas kalu x silap aku.. pastu masuk lorong kiri..nampaklah restoran nie. agak cantik kedudukan, senang parking n luas. tp ada masa2 teruk gak nak dpt parking kat sini..especially time seme org dpt gaji..pergh..penuh giler.. aku ske makan kat sini coz' maybe ada suasana kampung, kolam kecik.. n tv ler of course.. hahhahaa...

masakan kat sini based on restoran tomyam.. sate pun ader.. aku order ikan siakap tiga rasa sedap wooo n besar giler.. .... sayur kailan ikan masin yg x rase masin.. hahahaha... kerabu mangga..yg patut rasa masam tapi manis.. keh keh keh.. tomyam udang..marvelous gua ckp lu.. lala masak halia.. favourite osmet aku.. tp yg byk makannyer aku.. hahahahaha.. air fresh orange tu kire standard... semenye harga lam rm70 lebih kut.. bab aku x pasan osmet aku bayar.. hahahaha.

balik umah cam biasa kena siapkan report2 yg kena hantar esok pagi.. adey.. bab2 nie mmg aku lemah.. dah ler esok pagi ada meeting lagik.. aku kena discuss ngan boss aku camner nak buat kpi nie.. perkara2 yg aku paling xske buat...

time lunch tadi..ada member aku tanya..apsal reason aku buat blog... sorang tu ckp bab aku terpengaruh nak dpt rm10k...memula aku pun pk gitu gak.. tapi dah lelama tulis blog ne.. aku sedar.. aku bukannya nak kejar rm10k... aku cuma nak meluahkan isi hati aku n berkongsi ngan sesaper yg sudi bace blog aku nie. biler aku menulis nie. setiap aktiviti atau info supaya boleh mengingatkan aku..apa yg aku da buat.. apa yg patut aku improve kan biler aku bace balik apa yg aku tulis nie....
x byk lagi benda dlm dunia nie yg aku nak kejar... aku nakkan hidup yg tenang.. biler aku berazam tahun nie tuk belajar mengaji.. tuk improvekan diri aku ke arah kebaikan. bukannya aku nak jadi malaikat.. tapi at least berubah dari satu fasa kehidupan yg lebih baik. biler aku merenung masa lampau yg byk terbuang dgn perkara sia2..bertambah2 aku rasa kerugian dlm hidup aku nie. aku x mengharapkan kawan2 aku paham.. hmmm..... pk2 lah sendiri......

No comments:

Post a Comment