Tuesday, May 25, 2010

ZK restoran

Kali nie aku nak citer pasal ZK restoran. Terletak di kg attap, restoran nie adalah restoran kari kepala ikan yg famouse di area kg attap nie. camner nak pi kg attap? kalu korang tau KWSG mesti jumpa area nie.. hehehehehe.. aku xreti camner nak pi..tapi aku tau arr area nie..


ZK dibuka dari pagi sampai petang aku rasalah coz' malam aku x pernah pi.. hahahaha.. pagi2 menu kedai mamak standard..roti canai, roti telur, roti bakar..then jenis2 tosai plak..tosai rawa, tosai telur, tosai kertas...n adik2 beradik dia.. special yg aku ske adalah tosai telur.. mmg sedap n mengenyangkan..plus minyak x baper byk...so bestlah makan...


lunch kat sini kena seawal yg mungkin..faktor utama adalah parking. coz' kedai nie paling hujung, tempat parking amatlah terhad sampai parking kt main road nyer tepi2 corner tu lagik. bab nak makan kepala ikan nyer pasal, sanggup letak kete tepi jln pun...


now pi kat area menu2 makan zk. paling terkenal n famous adalah kari kepala ikan. ada few size ikut bilangan org n kemampuan makan. kalau larat sorang pun leh habiskan satu kepala ikan tu. tapi harga pun ikut saiz gak..rasanya yg aku pernah makan...koman2 kena bayar rm30 - rm80 utk satu kepala ikan..


lain2 menu yg ada adalah sotong kari.. ayam goreng madu... kambing kari.. then..ada bawang potong + kicap.. sayur taugeh goreng.. n x ketinggalan..papadum.... pelengkap makan....


jadik kalu rase teringin nak makan kari2 yg berunsur kepala ikan..adalah di rekomen 100%. silalah cari sendiri lokasi yer.. hahahahaha.....

No comments:

Post a Comment