Thursday, May 27, 2010

hospital pantai part2

ok.. now aku da berjaya cari tempat yg selesa tuk charge netbook plus berhawa dingin.. mana lagi kalu bukan kfc... hehehe.. org pun x ramai so selesa ler sket menulis sambil2 hilangkan penat menunggu osmet aku balik keje.....

memula aku pi lepak kat fruit bar, minum jus mangga..pergh..likat giler.. then sambung pi minum air barli special plak kat kedai sebelah fruit bar nie.. barli nie mmg special coz' ada letak kismis n serai.. kah kah kah.. apsal aku ketawe? bab korang mesti x caye.. aku agak2 jer.. . korang patut try air barli special kedai abang nie.. nama kedai pun xder.. so xleh nak promo lebih2....

pusing semula waktu aku kat spital pantai tadi... aku gi lam kul 11.. so sebelum 11.30 da siap register n menunggu dengan penuh debaran. gedebab gedebub jantung aku... dari sejam.. 12.30.. aku tengok baru selai selai... turn aku x gam sampai lagi.. then kul 1 baru pakcik sebelah aku masuk.. so kira patutnya turn aku lah lepas nih... tetibe doc kuar dari bilik..... jeng jeng jeng...

doc ckp ada emergency case , so dia kena turun bawah pi check dulu. aduih... da naik cramp bontot aku duk atas kerusi nie.. bangun duduk..bangun duduk.. bab aku da bosan giler.. aku tanya kat nurse..boleh x aku nak pi makan dulu.. nurse ckp boleh coz' biler doc dtg..dia call.. pergh..lega..cabut ar.. apalagik...

aku pi turun kat lobby..tengok apa2 yg menarik nak di makan.. hmm... semenya x menepati selera aku.. starbuck ada.. tapi aku lebih ske coffee bean.. aduh..nak makan apa nie.. so jenguk2 org sekeliling..aku nampak pakcik tadi..dia pun tengah makan gak.. hahahaha.. camne pakcik nie leh kuar dari bilik doc..x nampak pun tadi.. curious...curious....

aku pun pilih makan mee hoon soup coz' nampak panas2 lagi penyediaan.. n air jus oren twister.. bolehlah makan.. nak kata sedap sgt pun xder.. but kalu lapar tu. selera pun dtg.. aku plan da sudah makan nak pi ambik netbook lam kete.. tup tup.. terserempak ngan doc.. aku tanya doc lambat lagi ker.. doc ckp nak naik dah.. aku apa lagi..berlari naik arr... hahahaahaha

elok jer aku sampai depan pintu bilik doc tu.. doc tu terus panggil nama aku.. akhirnya penantian aku berakhir.. korang pun mesti x sabar nak tau result doc kan.. kan.. kan.. aku duk depan doc.. cam biasa doc akan tanya itu ini.. cuma ayat2 terakhir doc adalah begini....

Saya ada berita baik untuk anda. Anda disahkan bebas dari sakit kencing manis... pergh...lega.. alhamdulillah.. Saya akan bagi lagi ubat utk awak makan.. dtg jumpa saya lagi 6 minggu.. adus. aku ingatkan dapat berita baik.. aku bebas dari ubat2an nie.. rupanya doc sampaikan berita baik dulu..then sambung ngan berita x bagus tuk aku...

aku still on medication lagi utk sekian kalinya.. aku dah ler ada ubat utk sakit lutut yg aku x makan bab nak concentrate makan ubat sakit perut nie.. bertimpa2 ubat aku nak telan nie mmg x daya lah aku.. huhuhuhuhu.....

doc nasihatkan aku tuk buat exercise n control makan cam biasa.. aku nak pilih exercise apa yg sesuai tuk aku nie.. nak pi belajar berenang or naik bukit.. berenang tu safe sket ... naik bukit nanti lutut aku tanggal plak.. nanti balik aku google apa yg patut exercise yg sesuai tuk kasik kesihatan aku bertambah baik....

terima kasih atas segala ingatan n doa dari kalian tuk aku. hanya Tuhan yg mampu membalasnya. semoga kita berjumpa lagi di lain siaran.. salam hormat dari aku.... hans_ryder...

No comments:

Post a Comment