Saturday, May 29, 2010

Seoul Garden

Ok..kali nie kita ke destinasi yg berlainan sket dari biasa...still bab makan2 gak.. Seoul garden. Nak makan food2 korea xyah pi korea pun skang nie. kat mesia nie pun berlambak ada kedai2 yg menyediakan makanan korea. Salah satu kedai makan korea yg aku ske dtg adalah seoul garden. kedai nie mmg favourite opismate aku biler tang belanja kawan2 makan....

Kedai nie menyediakan buffet utk siang n malam. Siang murah sket dari malam.. then tentulah makanan yg ada time siang kurang dari makanan time malam. Makanan kat sini disediakan mentah2 cam bulgogi, black pepper, masak rempah... etc..Dua jenis masakan kita boleh buat..s samada rebus lam sup yg disediakan or bakar / goreng atas pan yg disediakan. Cam 2 in 1 jenis masakanlah nie...

Then kita kena masak sendiri masakan tadi yg kita pilih. most of the time aku akan ambik berlambak2 ayam n daging bulgogi coz rasanya yg ada sket2 manis n sedap bagi aku lar..

Lain2 aku ambik sayur2, jenis2 ball fish, then ada ketam, udang rempah, kepah, kerang n jenis2 seafood. Then ada gak sayur2 cam cendawan, kangkung, sawi, seaweed, garden salad, bunga kobis, mee, mee hoon, maggie.. semenya boleh direbus / di celup lam sup yg diowang kasik.

Jenis2 sup ada 5 tapi aku selalu ambik sup tomyam n sop ubat.. hahaha.. naper aku panggil ubat.. bab rasanya sebijik cam telan minum air gingseng.. air pun ada macam2..soft drink n hot drink.. abc pun ader.. seme nie kena ambik sendiri or buat sendiri.. so apa lagik.. abc aku cam bukit pelangi.. seme benda aku letak...

x lupa gak.. utk desert ada buah2 n ice cream. aku xleh isi lagi desert..makan sket2 jer .. xleh lalu dah.. perut aku cam nak meletup nie.. dekat 2 jam aku masak, makan, masak, makan.. minum.. minum... minum..... huh.. haruslah aku kena jln2 dekat 2 jam plak pasnih nak kasik turun seme makanan2 nie... adey... jom jln2.... hehehehehehe...

No comments:

Post a Comment