Sunday, May 23, 2010

Macy, Balakong

Kali nie ada satu kedai yg bukan berunsur2 food aku nak citer plak. hehehehe.. selalu sgt citer psl makan... so cuba2 belajar citer benda lain plak..

nama kedai nie Macy. terletak kat tepi jln Serdang Lama. So kalau dari balakong nak keluar ke highway serdang/upm akan nampak bangunan Macy kat tepi jln nie. Besar gak bangunan kedai nie. memula aku pi dulu..lam beberapa tahun lepas Macy nie cuma jual langsir jer.

Now Macy telah mengembangkan perniagaan bukan sekadar langsir, tapi da masuk pinggan mangkuk, hiasan rumah, perabot dll... pergh dlm diam2 diowang buat duit. tengok customer bukannya ramai sgt..tapi kesabaran menunggu pelanggan..membuatkan business nie nie maju.. mmg respect giler lah owner Macy nie..

Jadi aku pun melawat bahagian pinggan mangkuk dulu... Kebanyakan pinggan mangkuk sini adalah jenis kaca.. bukannya jenama arcopal ke, melamin ker.. tapi design diowang cantik2 gak lah bagi aku. Brand2 periuk yg diowang jual pun aku x pernah tengok sebelum nie. Ntah dari mana dia dpt brand nie..

Dari bahagian pinggan mangkuk, beralih kepada bahagian langsir plak. Byk design2 baru..tapi aku perhatikan kain langsir yg aku buat tuk rumah aku yg lebih dari 5 tahun dulu pun masih ada lagik. Ada ke org yg nak beli design2 lama nie..tapi tuh lah.. maybe itu petua diowang bertahan lama kat kedai ni..

Dari bahagian langsir, pi plak naik tkt 1, ada bahagian perabot. Besar gak floor tuk bahagian perabot ni tapi aku xlarat nak jln dah time nie, lepak2 kat sofa yg best2 sambil berbincang. hehehe.. part nie aku ske.. kaki aku da sakit bab byk jln kat bahagian bawah tadi. huh.. nasib baik kena balik dah pasnih..else sure kaki aku dah kena balut bab bengkak.. hehehehe...

No comments:

Post a Comment