Saturday, May 1, 2010

royal hotel, penang

Hari nie bermula seawal jam 4 pagi. Aku kena bersiap2 utk journey ke penang. plannya ada chinese wedding kena attend. so aku da bangun awal2 pagi, bersiap2..kul 5 pagi da bertolak. hentian pertama berhenti adalah shell sri kembangan. diikuti oleh hentian tanjung malim. so aku berhenti makan/minum sket kat sini. seterusnya hentian yg kitowang singgah adalah sg. perak. kat sini makan lagi sket breakfast.

Lam kul 10 pagi da sampai penang dgn jayanya. alhamdulillah selamat sampai ke penang. masuk nie da 4 kali rasanya aku pi penang. so naik feri adalah benda yg aku x baper ske coz' ada bau2 minyak petrol ngan suasana laut bergelora buat aku muntah tp aku ske duk kat feri atas compare duk belah bawah coz' luas sket pemandangan. hehehehe

sampai penang perkara pertama dibuat adalah makan nasi kandar. ini adalah perkara wajib makan nasi kandar nie. lauk2 yg sedap plus kuah2 campuran semua jenis kari adalah favorite aku. so standarlah aku makan lauk sotong, ayam, telur ikan, sayur, ngan kuah2 banjir tu. marvelous habis. seterusnya pi check in hotel kat royal hotel. hotel nie kat jln burmah. cantik gaklah hotel nie.. yg lagik bagus coz' depan hotel nie.ada rumah kfc. so anytime kalu rase lapar jer boleh pi mkana kfc. hahahahahhahaha.... hotel nie mengadap laut dan bangunan2 tinggi penang nie. boleh nampak kapal lalu kalu nasib baik. hehehe.. ini second time aku duk hotel nie. bulan lepas pun duk hotel nie gak.

wedding tu malam kang. so now aku nak tido2 dulu, rehatkan bdn.pastu boleh sambung citer pasal wedding plak. heheheheehehe......

No comments:

Post a Comment