Sunday, May 9, 2010

ip man 2

Orait.. aku baru balik dari alamanda. pi tengok movie ipman2. very interesting kungfu movie i ever watch. penuh ngan nilai2 moral yg tinggi yg patut ada pada setiap org yg mempunyai ilmu mempertahankan diri. Ipman seorang yg sgt merendah diri, tinggi nila2 moral tak berlagak dan x sombong. walaupun dia hidup dlm kemiskinan dia x menyalahgunakan ilmu pertahanan diri yg ada dlm diri dia. dia juga x memandang rendah pada setiap org yg dtg utk belajar ilmu kungfu. dlm pertandingan boxing antara kungfu cina n boxing barat, apabila dia capai kemenangan, ayat2 berikut diberitahu dihadapan semua org cina dan barat. bahawa ipman bukan ingin menunjukkan kekuatan kungfu cina berbanding boxing barat tetapi apapun status org tersebut, maruah adalah penting dan mengatasi segala2nya. penuh berhemah ayat2 dia... pergh..respect habis.

sebelum pi tengok wayang, aku pi makan kat a&w. menu standard aku order air root beer n mozza burger. Aku ske burger mozza bab ada daging kering selain dari isi2 biasa daging burger. pastu makan plak ngan curly fries n ais krim special. sedap... hehehehe.... sebelum masuk movie tu sempat lagi singgah tengok pameran kete. tapi kete idaman aku xder.. berangan ler nak pakai kete baru lagik aku nie.. hahahhaha.. then singgah kat al-ehsan.. aku mmg nak carik satu sport shoes tuk kursus askar aku nanti. berjaya gak beli disaat2 nak masuk cinema nie..

balik umah kena makan ubat lagik. huh... ada lagi 20 hari sebelum jumpa doc lagik... harap masa cepat berlalu n aku boleh bebas dari makan seme ubat2 nie...........

No comments:

Post a Comment