Sunday, May 30, 2010

hp, awek....

Aku jrg keluar ngan insan yg bergelar lelaki. Maybe aku segan or aku xder kawan2 laki yg rapat. Jadi bila ada peluang keluar ngan kaum adam nie byk perkara yg aku perhatikan. First skali bila temankan sorang laki nie pi beli hp. huh.. pencarian hp yg dia nak punyalah susah. hari nie ada sale kat dataran pahlawan utk hp.

aku rasa nak pengsan tengok harga hp..cam apple tu..harga lam rm700 jer.. ada jenis2 lain plak siap buy one free one.. huh.. kalu ikutkan hati mau beli hp baru nie. tapi selidik punya selidik... rupa2nya hp nie buatan taiwan.. so aku x berani beli.. laki nie nie pun xberani beli gak. hahahahaha...

so pencarian diteruskan lagi ke mahkota parade plak.. belek2 satu hp dari satu kedai ke satu kedai lain.. adalah dekat 2 jam.. lam ati aku ckp.. kalahkan pompuan plak dia nie beli barang. punyalah cerewet.. pastu asik tawar menawar.. belinya x jugak.. huh.. maybe area sini mahal kut... so pi lar kat tempat lain lagik...

kitowang pi plak kat area ocean. sini dulu area supermarket yg glamer.. tapi biler dah byk hypermarket baru buka.. ocean nie jadik cam tempat terbiar. byk gerai da kosong ataupun utk disewa. dia ckp kat sini harga hp masih lagi murah.. then da penat aku duk lepak kat satu kedai video..laki nie teruskan pencarian hp.. akhirnya laki nie beli gak...siap install GPS software n etc...

kesimpulannya disini kaum adam nie agak cerewat gak bab2 beli gadget nie.. hahahahahahaha..

laki nie citer pasal awek baru dia.. masuk nie dah baper kali aku dengar pasal awek2 tapi satupun aku rasa x kekal lama. maybe laki nie memilih kut. so aku tanyalah soklan2 standard.. apa yg dia cari sebenarnya lam awek nie..

akhirnya dia ckp.. nak awek sedap mata memandang.. walaupun calon2 awek dia sebelum nie cam doktor yg pandai..tapi rupa paras agak kureng.. apa agaknya komen aku lam hal nie. rupa paras bukan leh bawa ke tua.. tapi hati budi yg baik..dari awal akan sampai ke liang lahad. tapi tuh lah.. hati masing2.. fikiran masing2.. aku harapkan laki nie akan berfikir secara waras n pandang ke depan..

apapun pilihan yg dibuat akan menjadi penentu masa depan yg bakal dicorakkan.. so pilihan di tangan anda. bakal keluarga yg bakal terbentuk adalah terletak di tangan anda juga. selamat ber dating.. hahahaha...

No comments:

Post a Comment