Monday, May 31, 2010

Pizza San Francisco

Kali nie aku berpeluang utk merasa masakan itali dari San Francisco. Teringat di zaman muda2 dulu biler aku gi san francisco. tak dpt makan benda2 nie seme coz' kat sana cam rasa x halal. hahahahaha... lupakan citer aku pasal san francisco ne.. concentrate pasal food kat restoran nie plak....

Restoran nie terletak kat bangi, sek8. kalu keluar ikut highway kajang, menghala ke bangi.. restoran nie betul2 kat corner deret2 kedai. jgn ingat kedai mamak jer kat corner tau. selain tu restoran nie ada cawangan kat wangsa maju dan the mines, seri kembangan....

Restoran berasaskan itali nie mesti sediakan food itali cam pasta, spagheti, lasagna.. dan seangkatan dengannya. Disamping tu since nie SF mestilah ada steak, burger, fries, soup, bread n desert.

bab2 air plak..dari cold beverage, juice, ice blended n hot beverage. semenya ada n sedap2 jer tengok hiasan lam menu nie.. hahahaha.. so aku pilih satu food start dari starter which is seafood soup ngan garlic bread. seafood soup nie ada udang, sotong, lala, kupang plus garden herbs.. mmg x rugi try punyalah...

pas abis tu main course adalah olive gamber yg contain fusili, black olive pesto, chili, ikan bilis, tomato n bayam dgn sos tomato. Rasa agak pedas sket lar..

Then satu menu lagi order chicken mushroom. nie standard nyer chickken chop , letak cendawan hitam , fries. yg special menu nie ada plak goreng cendawan bersalut abuk roti. then ada sket coselaw n mayonis.

air plak aku pilih lime special.. apatah special.. tapi mmg sedap..maybe ada letak 7-up, lime , asam boi..pergh... sejuk jer lalu kut tekak... satu lagi air strawberry punch... cam minum air susu HL strawberry...

aku da tulis panjang lebar nie.. so now time aku merasa plak food nie.. so korang bace jer lah yer.. hehehehehehe... selamat menjamu selera...

No comments:

Post a Comment