Sunday, May 23, 2010

Nasi Beriani Gam, Putrajaya

Kali nie aku pi satu tempat makan yg aku sendiri x pernah pi tapi selalu nampak byk kali which is restoran nasi beraini gam ala batu pahat di pinggir putrajaya. actually sebelum nak masuk ke arah putrajaya..kalau exit highway kajang or sedang mesti akan jumpa papan signboard besar kat tepi jalan. nasi beriani gam......

kedai nie bukanlah tepi lah tepi jln sgt..kena masuk dlm sket dari papan tanda tadi..barulah jumpa kedai nie.. means dari main road mmg xnampak kedai. memula aku tatau jln mana nak masuk kedai nie, so aku pancung jer tepi highway tu..nasib kete x byk..so bolehlah buat.. ala balik..ikut jln lama.. baru perasan.. patutnya aku kena ikut jln pi uniten bangi, then kat roundabout tu ambik kul 3 heading ke putrajaya... barulah jln yg betul.. hahahahaha...

first time dtg kat sini.. mmg agak terperanjat... coz' lauk pauk dia seme duk lam satu periuk bersama nasi beriani. ada lauk rusa...special.. harga pun boleh tahan rm28 sepinggan.hehehehe.. lain2 lauk lain, cam ayam masak kuzi, ayam rendang, masak daging, ayam goreng, dll. agak byk gak lah menu2 lauk nie.. cuma seafood jer xder .. hahahahaha... maybe x sesuai nak masak ngan beriani gam nie..

apakah beriani gam nie? haaaa... bagi org yg x pernah tau.. dari pengetahuan aku.. nasi beriani gam di masak bersama2 ayam atau daging.. so aroma nasi beriani nie berlainan ngan nasi beriani biasa yg kita makan kat kedai mamak tuh yer.. tuh pasal ler ber gam kut.. hahahaha..

paling impressive adalah kadar atau kuantiti nasi sepinggan. masyaAllah... punyalah byk.. kalu boleh makan semua sekali tuh.. mau dari pagi, lunch n petang xyah makan apa2 lagik. dah ler ayam tu cuma potong 4 jer. so satu portion ayam tu ngan nasi yg byk tu.. mmg lebih dari kenyang punyalah kalu makan.

ada acar buah yg dijual..seberkas kecil jer.. rm4.. pergh.. buat business betul diowang nie. nasi kuah dacal x dijual berasingan. makan lam pukul 12 tengahari yg terik, cuma ada kipas besar, mmg akan buat aku berpeluh teruk2.

special air disini adalah air durian belanda. mmg sedap tapi manis giler.. buah durian belanda mmg byk gak diowang taruk so puas hatilah minum air nie. errrkkk.. aku da kenyang giler.. moh angkat punggung pi tempat lain plak.. hehehehe...

No comments:

Post a Comment