Thursday, May 20, 2010

Kredit card

Sesuatu yg menarik berlaku pada hari nie bagi aku. Aku singgah kat shell tempat biasa aku mengeluarkan bahan2 yg x patut dlm badan aku. hahahaha... then aku masuk lam shell.. beli air mineral.. macam2 mineral ader.. botol2 pun cantik2 semenya.. aku pilih satu botol yg aku rase menarik pada pandangan mata aku..walaupun isinya sama.. tapi aku bukan nak citer pasal air.. hehehehehe....

sebaik jer kuar dari kedai serbaneka tu... aku berhenti kat luar.. coz' hari pun tengah hujan..aku pun minum air mineral yg baru beli tadi. ada satu minah cina nie tegur aku. apalah yg dia nak nie time sejuk2 nie.. jgnlah dia menjual apa2 kat aku.. mmg aku naik fobia bab2 kalu ada salesgirl approach nie...

nama dia jeannie.. teringah plak kat member aku yg masuk islam..nama dia pun jenny.. ejaan jer x sama.. hahahaa. dia tanya aku nak kad kredit *******. aku ckp ler aku xmo.. aku da ada kad kredit. then dia tanya lagi..berapa kredit tuk kad aku.. aku pun ckp ler ngan jujurnya... dia ckp dia nak approach aku satu kad kredit..xyah bayar fee tuk setahun... hmmm aku mmg xmo ambik...

tapi ada ayat2 dia yg buat aku rasa touching... dia ckp ambiklah..dpt bag laptop.. aku dah ader berlambak2 bag kat umah...ish... mmg aku xmo ambik...then dia sambung ckp lagik.. ambiklah.. tolong dia.. aku tengok jer muka jeannie nie.. nampak muda belia.. tapi hati dia kering dan cekal...

kalu korang duk kat tempat aku..apa perasaan korang.. mesti rasa kesian kan.. walaupun dia bangsa lain..tapi bab dia muda.. aku rasa cam baru abis sekolah or abis kolej... dlm hujan2 yg lebat nie.. dia still ada kekuatan utk approach aku.. berani sungguh org muda nie.. sebab tu aku selalu x caya kalu org ckp xde keje lam mesia nie..

bangsa lain boleh berhempas pulas..mencari rezeki.. sedangkan bangsa kita sendiri asik harapkan kerajaan..carikan keje.. kasik diowang kursus english lah..itulah.. menjadikan bangsa aku makin lemak bertimpa2.. bila org xmo ambik keje..mengadu lagi kat kerajaan.. hmm...apa nak jadi ngan bangsa aku pun taktau arr..

akhirnya aku ambik gak kad kredit nie..dia siap suh aku masukkan bag tu siap2.. aku kan ada unsur2 pelupa.. hahaha. dia ckp kalu aku xmo pakai pun.. at least simpan jer tuk 6 bulan.. pastu leh terminate.. at least she got something n i got something.. win - win situation kata omputih. aku beredar dari situ dgn satu persoalan... biler lah bangsa aku nak jadi camnie. barulah bangsa aku leh maju ke depan.. boleh buat apa sajer tuk hidup di bumi mesia nie... amin.....

No comments:

Post a Comment