Thursday, May 6, 2010

Cheng Ho Restaurant

Kali nie aku nak citer pasal restoran cheng ho plak. restoran nie kepunyaan Amy Search yg baru kena saman kat mahkamah pasal staff dia tumpahkan kuah tomyam panas atas sorang budak. rm18k kena bayar wooo... hehehehe.. tapi bukannya aku nak citer pasal amy search kena saman... tapi restoran masakan cina yg halal. restoran nie terletak kat belakang wangsa walk yg glamer tuh... dalam deretan kedai2 belakang tu mesti jumpa punyalah. cam biasa pas keje pi ngan rombongan cik kiah ke restoran nie. aku dah survey lam internet pasal restoran nie sebelum aku dtg. yet tetaplah sesat nak carik. hahahahahaha.. pas pusing2 tu at last jumpa gak ler... antara menu2 makanan yg aku order di restoran nie adalah seperti lam gambar2 kat bawah nie.... hehehehe


nasi putih. menu wajib nie.... takkan nak ratah2 lauk jer

pembukaan makan sharkfin soup dpt sorang 2 mangkuk


sayur campur aku rasa yang nie....


tauhu masak apatah..sedap giler..


sharkfin soup order yg mangkuk kecik..tapi inilah hasilnya..berjaya dpt 8 ke 10 mangkuk kecik . hahahahahahahaha

kerapu masak chengho. agak pedas2 sket... tapi marvelous rasanya.

sayur kailan masak apatah... sedap gak nie

crab with salted egg. ini menu wajib ambik. sedap x terkira. rasanya mmg x terkatalah. kalu korang dtg mesti order nie..kalau x cukup ambik yg large or medium. puas hati makan ketam masak ngan kuning telur asin nie.



ini menu favourite aku. butter prawn. coz' terlebih order jadik aku xleh makan byk udang. hahaha
lagi satu food yg diorder adalah kue teow kungfu. minta saiz small..tapi sekali dtg..mashaAllah... besar giler mangkuk tu. aku rasa mau dekat 6 org kena habiskan seme food yg dah di order nie..
Air plak rasanya chinese tea. free jer air nie..air suam pun samer.. pastu order jus buah2...mmg complete.. adalah plak yg order manisan cam sago tu.. aku xlarat da nak makan time nie.. so xder lah gambar dessert tuh. hahahahaha...
restoran nie mmg eficient..pekerja ramai, mesra alam, cepat n cekap. masa menunggu pun x lama mana walaupun ramai customer time aku dtg nie. boleh dtg lain kali . pastikan jgn order terlampau byk n pilih saiz small jer.. coz.... saiz small tu sebenarnya besar gak. hahahaa.. boleh makan tuk 6 org. bergantung kepada tahap kekuatan makan memasing. So bolehlah recommend kat kawan2 yg nak try masakan cina yg halal.. mencubanya disini. hehehehehehe






No comments:

Post a Comment