Tuesday, May 18, 2010

Restoran Asam Pedas, Bangi

Malam nie aku singgah makan kat restoran asam pedas. Restoran nie terletak kat Seksyen 8, Bandar Baru Bangi. Betul2 berhadapan ngan PKNS bangi. kalu ikut masuk highway kajang, akan jln terus menghala ke bandar baru bangi..and terus..dan terus.. sampailah...simpang pertama belok ke kiri... then..akan nampak pkns sebelah kanan..kedai nie belah kiri yer dlm deretan kedai2 lain.

Restoran asam pedas nie ada macam2 menu cam kedai tomyam, cuma specialities dalam asam pedas. ada byk jenis ikan boleh makan ngan asam pedas cam kembung, pari, cencaru, patin, dll lagik. kedai nie ada jual ala-carte menu asam pedas ataupun set asam pedas.

set asam pedas combine nasi sepinggan, asam pedas ada ikan2 boleh pilih tu semangkuk, telur asin separuh dan sayur sepinggan. menu2 lain cam nasi goreng, mee, mee hoon tu standardlah kan.. menu pagi kat sini pun not bad gak.

dari menu2 biasa sampailah kepada makanan zaman kecik2 dulu cam lempeng kelapa, lempeng, cekodok, pulut + ikan masin, pulut kuning, dll.. air2 pun biasa..cuma air special kat sini adalah kalamansi n air jus campur memacam buah2an.

aku makan roti canai cicah kuah asam pedas. mmg sedap n terangkat.. kalu lapar boleh habis 3 ke 4 keping roti canai kat sini. hahahahaa... tapi jaga...kalau perut jenis x tahan..abislah... x baper pedas actually asam pedas kat sini..belacan kut aku rasa byk sket diowang taruk.. so rasa masam2 tu lagi kaw kaw punyalah...

balik umah aku da mula sakit perut. ngan kena buat paper malam nie..tambah lagi sakit perut aku. harap2 perut aku berhenti meragam sebelum aku tido... hehehehe....

No comments:

Post a Comment