Sunday, May 16, 2010

salad telur

Apakah yg menarik boleh dibuat pada hari ahad? tido? makan2 ? jln2? aku pilih tido... bangun lambat... tapi xleh bangun lambat sgt.. nanti pening.. plus matahari nyer sinar memancar..menambah panas..tapi aku tido lam aircond.. so xler terasa sgt.. tutup langsir rapat2.. cam lam gua tido.. sedar2 tengok matahari da terik... apa aku nak buat nie.. osmet aku pi tutup skrin netbook nie plak..

dah bangun aku keluarkan brg2 tuk breakfast.. apa aku nak masak nie.. hmm.. buah2 semalam harus dibersihkan.. mangga da lembik cam busuk ler plak.. apo nie.. baru beli semalam... rasa cam tertipu pun ader.. nasib buah laici manis n elok2..

aku goreng lagi nugget ikan. huh..brand nugget nie mmg kena ban pas nih bab x elok langsung. ada ke patut nugget ikan nie leh bersatu..jadi satu bebola nugget yg besar.. takkan aku nak goreng sebiji besar nugget... eeeee... geramnya aku... aku kena bentukkan balik nugget2 nie..pastu baru goreng.. nasib x pecah plak lam kuali biler da goreng tu. rasanya still mantain sedap.. cuma rupa bentuk x macam nugget.. aku gentel ikut sesedap rasa aku jer. hahahahaha..

osmet aku plak buat salad telur. actually salad nie kitowang ada makan kat coffee bean. sepinggan lam RM15. pergh.. mahal tu.. kalu nak pi makan selalu. dah ler skang nie menu dinner selalu salad.. parah ler kalu selalu pi makan salad nie kat coffee bean. so kitowang decide tuk cari resepi nie n beli brg2 nak membuatnya...

salad telur consist of sejenis salad yakni romaine baby salad. salad nie x pahit, senang kunyah dan sedap rasanya. then gaulkan bersama caesar dressing. since aku on diet..so ambiklah yg low calories. pastu taburkan parmessan cheese n telur rebus. telur nie beli yg omega 3 ke 4 punya baru sedap. putih n kuning cantik jer tersusun biler da potong. last but not least.. crisp bread yg kecik2 comel.. ditabur atas sekalik...

now salad da ready tuk dimakan. bersama nugget ikan, laici, mangga n susu.... mmg kenyang breakfast dipagi yg berbahagia nie.. tgk movie.. n zzzzzz pasnih.... xleh nak pk apa lagi....

No comments:

Post a Comment