Friday, May 21, 2010

tupai2

Makan2 adalah kegemaran aku. Kali nie aku nak cerita pasal satu tempat makan2 yg bernama tupai2. haaaa...jgn memain.. kat tempat nie mmg byk tupai.. baik tupai hidup..maupun tupai hiasan kayu.. hahahahaha.....

kebiasaan tupai2 nie dibuka dari lunch - malam. tatau lah kalu pagi ada buka coz' aku x pernah nampak kedai nie buka time pagi. kalu time lunch, mmg byk org keje dtg makan kat sini. ada 2 jenis food yg ada samada nasi campur... berpuluh2 lauk ada kat sini..ayam bakar... ikan bakar..sotong..bak kata...seme ada...

selain dari tuh ada menu ala-ala goreng.. sesedap rasa gak ler menu goreng2 nie.. haiwan pun byk diowang letak.. hahahaha.. aku paling suka mee goreng mamak atau kuew teow goreng. marvelous..mewah ngan udang n sotong n ayam.. sayur plak letak baby kailan selalunya....

kalu x selera gak makan nasi campur or goreng2.. then orderlah menu2 tipikal.. cam ikan siakap 3 rasa, sayur campur, sotong goreng tepung.. semenya sedap2 belaka... selain dari tu ada gak lah pemanis mulut ataupun desert cam buah2 campur.. paling best skali..adalah trifel..

trifel adalah campuran beberapa jenis manisan cam jelly, roti lembot, ais krim.. aku baru pernah makan baper kali jer trifel ne.. bab harganya amatlah berpatutan... hahahahahaa.....

malam plak korang bley try steam boat. cam biasa standard steamboat kat sini cam kat tempat2 lain gak.. kira2 so-so ajelah.. bolehlah makan kalau nak jamu diri sendiri or bersama kawan2.. aku pernah makan steam boat nie 2 kali.. rasanya boleh tahan.. pilihan pun byk.. ais krim menu wajib aku ambik....hehehehe....

lupa nak tulis kat mana tupai2 nie.. terletak diantara jln dbp yg lama..n jln menuju ke sri petaling. x reti nak explain..tapi senang gak lah nak gi tempat nie.. bab kedai kat tepi jln jer.. selamat mencari.. hahahahaha.....

No comments:

Post a Comment