Saturday, May 15, 2010

cheng ho, wangsa walk, chow kit road

huh..hari yg penat n panjang bagi aku hari nie. aku goreng plak nugget ikan.. sedap gak. pastu renehkan mushroom soup tuk tetamu aku. bimbang plak diowang lapar. aku makan sket2 je.. tapi kerap gak arr..

then aku kuar plak. pas ambik member kat the mall..we suppose to go to mv..then ubah fikiran.. nak pi wangsa walk plak. jauh plak aku pusing tu.. hehehe.. cam pusing satu kl. hahahaha...

wangsa walk adalah salah satu daya tarikan terbaru dlm area wangsa maju. selain ada jusco kat section 2, ada c4 kat area sec4. so wangsa walk nie lam area sec4. betul2 sebelah c4. betul2 area baru aku rase sini ada byk bangunan baru. tempat yg menarik.. cuma biasalah biler tempat baru.. seme org bertumpu kat sini.. nak parking pun susah...

pusing2 lam area sini x byk sgt kedai2 besar. majoriti kedai2 kecik.. cuma byk tempat makan yg baru2. cam restoran ayam penyek, popeye, a&w, rotiboy, etc.. maybe aku x baper jln byk coz' penat. so x byk kedai aku singgah.. cuma pi tengok lam FOS n Popular book sahaja. then sempat singgah kat kedai rotiboy..makan lebih kurang jer.. x baper menarik...

sebenarnya tujuan dtg kat wangsa maju nyer area bab nak pi cheng ho restaurant. hehehe makan lagi kat sini. kali nie ambik menu crab salted fish, prawn salted fish, mix vege, asparagus, tomyam seafood, siakap cheng ho n...x dilupakan...shark fin soup.. seme aku pernah makan except tomyam n prawn salted fish.

mmg sedap gile tomyam seafood.. cendawan besar2.. udang, sotong,..sesedap rasa x baper masam..masin pun x.. manis pun x.. cam tomyam goong.. prawn salted fish pun sedap. tapi aku makan crab lagi sedap compare ngan prawn aku rase... then ambik plak desert..kali nie ambik la chi kang..then mocktail.. ada 2 jenis..satu nama pawana...satu lagi nama seroja.. pergh...memang sedap biler lalu kat tekak..

abis makan pi plak ikut jln short kuar kat jln semarak..then terus pi area chow kit. sempat lagi jln kaki.. first time dlm beberapa tahun aku jln area chow kit nie. cam biasa.. chow kit dipenuhi oleh org2 indon...dari kedai makan, pasar, sampailah org2 yg lalu lalang. lebih kurang cam kita jln kat jakarta or bandung lagaknya.

aku singgah kat few kedai.. then stop kat kedai2 buah..pergh..sedap2 buah yg dijual, manis n ranum sekali...cam laici..mangga..tapi harga dia...masyaAllah..lagi mahal dari supermarket or hypermarket aku selalu pi.

bayangkanlah harga sekilo mata kucing sampai rm12. harga mangga lily plak rm9. cam lah aku x pernah beli buah2 nie seme. so malas nak mengeruhkan keadaan..beli laici n magga jer sket2.. then singgah kedai jual durian.

aku mmg sket makan durian especially durian yg isinya sedap, kuning, lembik2 sket.. n manis of course. dekat 4 biji rasanya.. durian mahal.. sekilo rm10. ambik plak durian paling mahal..apatah namanya aku pun da luper. tpi mmg sedap..x rugi wooo makan. then siap disediakan air mineral n air basuh tangan sekali kat kedai durian.

pergh..kenyang giler makan satu hari nie. sure esok pagi perut aku cam apatah nanti.. ehehehe.. tapi puas hati.. dpt jln.makan2 lagi... esok citer lain plak..... good nite..

No comments:

Post a Comment