Wednesday, May 19, 2010

nasi beriani, dim sum udang

Apa yg aku nak tulis malam nie.. pk2..idea da kering plak rasanya... orait. mari aku citer pasal makan2.. semangat sket bila pk pasal food nie...hehehehehe...

Aku sampai awal hari ine kat tempat kursus. pulak tu kunci plak pintu kelas tu.. xder idea apa nak buat.. nasib baik terserempak ngan member satu kelas.. so aku ajak pi minum... awal lagi nie.. hari nie jln x jammed.. so sampai awal walaupun aku rase aku kuar agak lewat sket dari biasa...

hari nie pi kat kedai yg ada jual roti canai plak. ramai gak org order roti canai kat kedai nie. macam2 cara leh makan roti canai nie. dari roti canai biasa, kepada roti canai telur, roti canai sardin.. makan ngan kuah kari or dalca biasanya.. tapi ada sorang mamat nie makan ngan susu pekat manis n gula.. pergh... cam bebudak aku rasa..tapi da tua bangka gak lelaki nie.. hahahaha..

tea break kul 10 singgah kedai lain plak. kali nie aku makan mee goreng + sardin + air limau panas. bolehlah tahan..tapi agak berminyak..aku makan pun sket jer..dah kenyang pasal pagi tadi da makan roti canai agaknya..

lunch plak aku makan nasi beriani + ayam goreng madu. dah lamer gak aku x makan nasi .. lelebih lagi nasi beriani. nasi beriani kat restoran bismillah nie contain nasi beriani lah kan.. hahahaha.. plus ada ayam goreng madu..sedap wooo.. tapi coz' dpt bahagian dada/kepak.. mmg x larat nak habiskan.. ayam plak goreng garing2.. mmg menyelerakan..dpt yg panas2 tambahlah lagi seleranya...

tambahan ada sayur acar which contain timun, nenas, bawang n cuka aku rasalah...sesedap rasalah.. pastu ada keropok india yg besar2 tu..apa kenamanya.. haaaa papadum ...... akhir sekali kuah kurma...mmg lengkap abis nasi beriani nie.. aku makan almost semua sekali.. burrppppppp
sahih aku leh lelap lam kelas kul 2 nanti nie... aku rasa akan kenyang sampai ke petang nanti nie...

balik umah jer terus tido.. huh..letih giler samada bab makan2 dah terlebih harinie coz' perjalanan balik yg jammed teruk2.. lupa plak ada sesuatu yg berlaku pagi tadi.. pas bayar tol kat sg besi.. tetiba getah tepi window terkeluar..so window kete aku xleh tutup.. apa ke hal nie.. nasib baik x hujan..else aku kena buka payung sambil bawak kete.. keh keh keh keh...

pas abis kelas, aku cepat2 pi tempat servis kete aku. aku complaint arr teruk2.. cam x cukup nafas aku ckp kat mamat mekanik nie. boleh dia ckp nie perkara biasa bagi kete yg dah lama.. tambah sakit hati aku..biler dia tanya umur kete aku.. aku sound ler.. umur kete aku muda belia lagik.. takkan getah dah keras melantun keluar...

alhamdulillah akhirnya mamat nie berjaya memasukkan semula getah window aku nie..siap sembur apatah..kasik bersih sket laluan getah nie. dia kata pasnih xkan terjadi lagik. tapi aku cuak giler. aku bimbang le..kena time panas takpe...kalu kena time hujan.. bayangkanlah.....

malam aku makan dim sum udang. actually nie makanan sejuk beku. so cara nak prepare mmg mudah. kuar jer dari fridge... pastu letak air..n rebus.. perasa semua da masuk sekali. then.. apa tunggu lagk makan lah... hahahahaha.. senang jer kan... aku beli dim sum keluaran CP. company nie mmg keluarkan byk makanan sejuk beku..n dim sum one of them...

aku da abis mengaji utk malam nie. cam biasa setiap hari rabu aku kalu xde hal mmg akan mengaji. alhamdullilah..syukur ke hadrat Ilahi bacaan aku bertambah lancar. ustazah cam biasa mesti puji punyalah kalu bace elok2. aku akan bersungguh2 utk azam aku tahun nie. semoga perancangan aku akan menjadi kenyataan.. amin...

No comments:

Post a Comment