Friday, May 21, 2010

istana negara




nie gambar2 yg member aku snap pakai hp aku... hehehe...selamt menonton.....


Buat pertama kali dalam sejarah hidup aku..... member aku kasik idea.. jom kita pi istana negara. haahahahahahahahahaha... sakan gila aku ketawe. Lebih dari 10 tahun aku keje..hari2 lalu depan istana negara tapi aku x pernah singgah.. jeling2 manja tu adalah kut.
apa yg menarik nak tgk istana negara nie.. buat boleh masuk pun. tapi pelancong ramai gile berhenti. byk nampak bas2 persiaran, van pelancong n org2 pelancong. siap ambik gambar lagi kat sana sini.. kat pintu pagar istana.. terutamanya...

now ada tarikan terbaru di istana negara nie. yakni askar melayu n askar berkuda. ala yg cam kat istana buckingkam, london tu. aku pernah pi kat istana london tu.. pun sama.. ambik gambar kat pintu istana n askar omputih yg berkuda......

askar berkuda nie.. adalah askar melayu yg naik kuda. kuda plak pakai baju n suar. smart wooo... so xder lah bahan buangan kuda nie bersepah2... tapi busuk gak ler bau kuda nie.. aku nak pengsan bila pi dekat2 kuda nie.. xleh imagine camner lah askar nie bleh bertahan duk atas kuda nie. tapi diowang ckp every 2 hour askar nie akan bertukar ganti. so sempatlah kuda tu rehat..else sahih pengsan kuda..askar tu takperlah.. jenis kebal..boleh berdiri 8 jam tanpa henti...hehehe...

askar melayu plak.. adalah askar yg berpakaian seperti panglima melayu, ngan songkok dan baju melayu, siap ada samping songket tu lagik... aku leh plak sembang2 maut ngan bro nie time ambik gambar. hahahaha... aku tengok org lain xde pun nak tegur askar melayu nie.. aku x kire..aku suh gak dia berckp.... hehehe....






No comments:

Post a Comment