Saturday, May 8, 2010

Sambungan check darah

Time aku sampai spital nie dah kul 9 lebih. So aku prepare diri aku tuk kena ambik darah. Memula budak melayu yg kena ambik darah aku nie. Giler betul dia salah cucuk sampai mengalir air mata aku. Pastu boleh plak nak buat kat tangan lagi satu. cepat2 aku ckp kasik nurse yg biasa buat tu. else habis plak dua2 belah tangan aku cramp. nak marah pun ada tapi bab aku kena gak buat ujian darah nie so aku teruskan gak.

Pastu nurse yg biasa buat tu siap say sorry lagik. aku tunjuk lah kat dia lebam kesan salah cucuk tu plus tangan aku jadik cramp. nasib nurse tu paham n asik calm me down else aku sepak nurse lagik sorang tu. rupa2nya aku kena ambik darah 3 kali hari nie. terperanjat aku dibuatnya sampai 3 kali ambik darah. pastu lepas ambik darah pertama tu kena minum glukosa secawan penuh. sejam lagi ambik darah lagik pastu kena tunggu lagik sejam lagik ambik darah. bayangkan baper byk darah aku diowang ambik hari nie.

akhirnya dekat kul 12 lebih penderitaan aku berakhir. alhandulillah aku masih lagi boleh bertahan walaupun da masuk kali ke 3 ambik darah harinie. plus aku xleh makan apa2 dari pagi tadi mmg buatkan aku lapar gila. rasanya nurse tadi pun aku leh makan.hahahahaha

pas abis ambik darah, aku pi makan kat kantin spital nie. lauk seme nampak sedap2..byk food yg sedap2 jual kat sini, starbuck pun ada. aku pun ambiklah beberapa lauk n nasi tuk makan since aku x makan per2 dari bangun tido tadi. masyaAllah... x berasa langsung lauk2 nie.. cam food utk patient plak. tapi bab aku da lapar gile so aku makan jer lah. pas abis makan nasi makan plak ubat. pergh.. punyalah pahit.... ditelan gak ler.... moga aku sihat n dpt result ujian darah nie negative. amin.....

No comments:

Post a Comment